social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

پنجشنبه1402/3/18

14:43:0

377

جلسه کمسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد

 جلسه کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با حضور قاضی دادگستری، مدیرکل استاندارد و اعضای کمیسیون ماده 42 برگزار شد و ۴ پرونده واحدهای تولیدی مورد بررسی قرارگرفت.

 حسین پور بیان نمود: طبق ماده 41 قانون استاندارد در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین تر از کیفیت استاندارد کند، موضوع در کمیسیون ماده (42) این قانون تصمیم گیری می شود.
وی افزود، مصوبه کمسیون در جلسه فوق برای  4پرونده مورد بررسی به دلیل مغایرت در الزامات استاندارد  اخطار کتبی و تعیین مهلت جهت رفع نقص اعلام گردید .
لازم به ذکر است  کمیسیون ماده 42 با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این
قانون رسیدگی می کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف در صورت احراز جرم مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می دهد و در سایر موارد مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار ، اخذ تعهد ، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فراورده های توقیفی، امحا کالا و تعطیلی واحد تولیدی یا خدماتی می باشد.

تصاویر

نسخه قابل چاپ