social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

پنجشنبه1402/1/10

18:20:2

161

بازدید میدانی از طرح عیدانه ؛

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران به هرمزگان سفر کرد

دکتر احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران برای بازدید میدانی از طرح عیدانه نوروز ۱۴۰۲ به استان هرمزگان سفر کرد.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با همراهی مدیرکل استاندارد هرمزگان و مدیرکل میراث فرهنگی استان از هتل همای بندرعباس بازدید و نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی را مورد بررسی قرار داد.
دکتر احسان ساده در اسکله شهید حقانی بندرعباس که در تعطیلات نوروزی بیشترین حجم خروجی و ورودی مسافر با شناورها را به جزایر قشم و هرمز دارند، حضور یافت و از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی اطلاع یافت.
 طرح عیدانه توسط سازمان ملی استاندارد  به منظور ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران نوروزی، بر کالاها ، خدمات، هتل ها، مراکز تفریحی و خدماتی نظارت دقیق و مستمر در سراسر کشور از ۱۵ اسفند سال گذشته آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.
معاون ارزیابی کیفیت در جریان این سفر با مهدی دوستی، استاندار هرمزگان دیدار کرد و در خصوص نقش و جایگاه استاندارد در استان هرمزگان به ویژه در تسهیل و ترخیص کالا های اساسی، اطمینان بخشی به کیفیت کالا و خدمات، اعطای نشان حلال، تسهیل تجارت، توسعه زیر ساختهای آزمایشگاهی از جمله آزمایشگاه فرآورده های نفتی و مواد غذایی و... توضیحاتی ارائه داشت.
دکتر ساده همچنین از پیشنهاد استاندار هرمزگان در خصوص آموزش دانش مهارتی استاندارد به دانش آموزان  هنرستان ها با همکاری آموزش و پرورش در استان استقبال کرد.
وی در خصوص اهمیت طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران که برای دومین سال متوالی با هدف صیانت از حقوق جامعه در حال برگزاری است توضیحات مبسوطی را ارایه داشت .
استاندار هرمزگان نیز  وجود  بنادر و استقرار گمرکات در محل ترخیص کالا را از مزیت های استان دانست و گفت: با توجه به اینکه یکی از مزیت‌های نسبی هر بندر سرعت آن در ترخیص کالاها می باشد، ضرورت دارد از تمام ظرفیت‌ها برای تسریع در این امور استفاده شود.
وی با بیان اینکه در سنجش و ارزیابی کیفیت کالاها استاندارد نقش بسزایی دارد، خاطر نشان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران می‌تواند با تسریع در آزمایشات خود در رابطه با کالاها سرعت ترخیص بنادر را افزایش دهد و زمان معطلی کالاها را کاهش دهد.
 دوستی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است، گفت: استقرار آزمایشگاه های استاندارد در داخل استان موضوعی است که لازم است مدنظر قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان،تاکید‌کرد: تربیت نیروی متخصص در داخل استان موضوع حائز اهمیت دیگری است که باید با همکاری استاندارد و سایر دستگاه‌های مسئول در استان دنبال شود تا نیروهای متخصص بومی را برای فعالیت های استاندارد در استان جذب کنیم .
 در این سفر ، سالن شهید علیرضا پور رضا توسط فرزند این شهید گرانقدر افتتاح و از میز خدمت الکترونیکی در اداره کل استاندارد هرمزگان رونمایی شد.

تصاویر

نسخه قابل چاپ