social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

يكشنبه1401/11/16

09:01:3

105

اجرای طرح کنترل و نظارت کم فروشی و بسته بندی محصولات در ایلام

مدیرکل استاندارد ایلام از اجرای طرح کنترل و نظارت کم فروشی و الزامات برچسب گذاری فرآورده های تولیدی در استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مهناز همتی گفت: در راستای دستور صریح رئیس جمهور در شورای عالی استاندارد و حفظ حقوق مصرف کننده و تصویب اجباری شدن استاندارد‌های ملی ایران با عناوین کمیت فرآورده در بسته بندی‌ها و الزامات برچسب گذاری در پیش بسته بندی‌ها طرح پایش کمی پیش بسته بندی فرآورده‌ها در استان انجام می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه پایش کمیت کالا‌های مورد استفاده عموم، به ویژه کالا‌های اساسی، و رعایت حق الناس جزو اولویت‌های اصلی سازمان ملی استاندارد ایران است، اجرای این طرح به صورت مستمر ادامه دارد و از جمله نتایج اجرای این طرح، رعایت دقیق کمیت محصولات بسته بندی شده توسط واحد‌های تولیدی خواهد بود.
همتی اظهار کرد: در این طرح که به صورت مرحله‌ای در حال انجام است، فرآورده‌های غذایی و بهداشتی از سطح واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه نمونه برداری می‌شوند و از نظر کمیت با توجه به اظهارات مندرج در نشانه گذاری (اعم از وزن، حجم و ) مورد پایش قرار می‌گیرند.
مدیرکل استاندارد ایلام اضافه کرد: طیف فرآورده‌های منتخب مشمول اجرای طرح ویژه اوزان و مقیاس‌ها در امر کنترل و نظارت و بازرسی فرآورده‌های پیش بسته بندی شده در مواجهه با کم فروشی‌ها و الزامات برچسب گذاری، شامل انواع محصولات است.
 

 
نسخه قابل چاپ