social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

دوشنبه1400/10/27

13:06:4

591

شناسایی ۳۰ واحد صنفی دارای ترازوی بدون برچسب صحت عملکرد و غیر استاندارد

شناسایی ۳۰ واحد صنفی دارای ترازوی بدون برچسب صحت عملکرد و غیر استاندارد

محمّد مددی در گفت وگو با خبرگزاری برنا از همدان،با بیان اینکه یکی از وظایف حاکمیتی و مهم سازمان ملّی استاندارد ایران بحث اندازه شناسی قانونی و نظارت بر مقیاس ها است ، عنوان کرد: وسایل توزین و سنجش به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می‌شود ، وسایل سنجش سبک شامل ترازو‌ها و وزنه‌هایی است که توسط اصناف به کار برده می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان همدان، افزود: در این آزمون مشخص گردید که ۳۰ واحد صنفی که ترازوهای آنها با استانداردهای فنی مطابقت نداشت به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی شدند.
وی مطرح کرد :عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در فواصل زمانی منظم توسط کارشناسان استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار مورد ارزیابی و آزمون قرار گرفته و پس از تائید صحت عملکرد، بر روی آن‌ها برچسب تائیدیه صحت عملکرد که قابل رویت برای مصرف کننده است الصاق می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه به منظور اطمینان از صحت کار این وسایل و جلوگیری از کم‌فروشی ناشی از عدم دقیق بودن عملکرد آن‌ها نظارت و آزمایش های به صورت مستمر  انجام میشود ، اذعان کرد : در این راستا مجموعه اداره کل استاندارد استان همدان در ۹ ماه نخست سال نزدیک به ۵ هزار ترازو توزین سبک در واحد های سراسر استان را مورد آزمون قرار داده است .
وی افزود : در این آزمون مشخص گردید که ۳۰ واحد صنفی که ترازو های آنها با استاندارد های فنی مطابقت نداشت به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی شدند .
 
نسخه قابل چاپ