social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

دوشنبه1403/2/10

12:26:5

21

بررسی پرونده دو واحد تولیدی در کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد ایلام

مدیرکل استاندارد استان ایلام از بررسی پرونده دو واحد تولیدی در کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد ایلام خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام، اولین جلسه کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در سال‌جاری، با حضور نماینده دادگستری و اعضای این کمیسیون در اداره کل استاندارد استان برگزار شد و پرونده دو واحد تولیدی شن و ماسه و فوم مورد بررسی قرار گرفت.
یادگار محمدی، مدیرکل استاندارد گفت: طبق ماده ۴۱ قانون استاندارد در صورتی‌که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان ملی استاندارد ایران اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون تصمیم گیری می‌شود.
محمدی گفت: در این جلسه مصوبه کمسیون برای واحدهای تولیدی شن و ماسه، به دلیل مغایرت در الزامات استاندارد، اخطار کتبی مبنی بر اصلاح و بهبود فرآیند تولید و واحد تولیدی فوم اخطار و جریمه نقدی اعلام شد.
محمدی در ادامه بیان کرد: کمیسیون ماده ۴۲ با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می‌کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف در صورت احراز جرم مراتب را به مرجع قضائی ذیصلاح ارجاع می‌دهد.
وی در پایان یادآور شد: در سایر موارد مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده‌های توقیفی، امحا کالا و تعطیلی واحد تولیدی یا خدماتی است.

 
نسخه قابل چاپ