social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

پنجشنبه1403/1/9

12:24:4

82

در راستای اجرای طرح عیدانه در مازندران انجام شد؛

بازرسی و کنترل نازل‌های سوخت جایگاه‌های عرضه سوخت مایع

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد مازندران، سید محمد علی موسوی، رییس اداره اوزان و مقیاس‌های استاندارد مازندران در گفتگویی گفت: کارشناسان این اداره کل به همراه کارشناسان شرکت‌های بازرسی، جایگاه‌های عرضه سوخت مایع مستقر در شهرستان‌های استان را از پانزده اسفند ماه سال گذشته تا کنون در قالب اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران مورد بازرسی و سنجش قرار داده اند.

وی گفت: علاوه بر اجرای طرح نظارت دوره‌ای نازل‌های عرضه سوخت در طول سال با هدف جلوگیری از کم فروشی؛ از نیمه دوم اسفند سال گذشته طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران که به موجب مواد 3 و 17 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد که به حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان تصریح دارد و در سراسر کشور همزمان در حل برگزاری می باشد. نظارت و کنترل این تاسیسات سوخت رسانی به صورت ویژه از سوی این اداره کل در سطح استان اقدام شده است. 
رییس اداره اوزان و مقیاس های استاندارد مازندران هم چنین افزود: با انجام آزمون دوره‌ای نازل‌های سوخت مایع، بر چسب گواهی انجام آزمون که قابل مشاهده برای تمام مصرف کنندگان است بر روی این نازل‌ها نصب می‌گردد.

موسوی تصریح کرد: در صورتی که شهروندان مغایرتی در صحت عملکرد نازل های جایگاه سوخت مشاهده نمایند می‌توانند از طریق تلفن رسیدگی به شکایت 1517 موضوع را به این اداره اطلاع تا کارشناسان بلافاصله نسبت به دفاع از حقوق مصرف کنندگان و پیگیری موضوع اقدام نمایند.
 

نسخه قابل چاپ