social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

يكشنبه1403/4/24

09:03:5

572

براساس نتایج ارزیابی انطباق؛

درصد بالایی از مایعات دستشویی موجود در بازار، با استاندارد ملی ایران مطابقت دارد

براساس نتایج ارزیابی انطباق؛ درصد بالایی از مایعات دستشویی موجود در بازار، با استاندارد ملی ایران مطابقت دارد.
در راستای اجرای ماده ١٧ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با نمونه برداری، آزمون و ارزیابی انطباق از 36 برند مایع دستشویی موجود در بازار کشور؛ مشخص شد، درصد بالایی از این محصولات با استاندارد ملی "مایع دستشویی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون" به شماره 18641 مطابقت دارد.
به گزارش دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیرفلزی و ساختمانی؛ از 36 نمونه تهیه شده، یک برند به نام  PIARA(پیارا) در آزمون میکروبی و 4 برند با نامهایeco+ ، nanonip (نانونیپ)، land baby (بی بی لند) و PEZHMAN (پژمان) در آزمون شیمیایی مغایر با استاندارد مذکور بوده است.
این در حالیست که مابقی برندها از جمله؛
«مای MY- اکتیو Active- رافونه RAFOONEH- اوه AVE- weecare- آلوکس ALOVEX- هندولوژی Handology- هرباسنس Herbasense- درماکلین Derma clean- شون Schon- راپیدو Rapido- فیروز FIROOZ- داو Dove- یوکلین Uclean- لطیفه Latifeh- صحت Sehat- خاکستر Khakestar- گل سنگ GOLE SANG- تاپ Top- حامی HAMI- لوکس LUX- نویتکس Novitex- گلرنگ Golrang- لایف کر lifecare- آلینوس Alinus- حیات Hayat- یکتا Yekta- آتی Ati- هوم لند Home Land- سیو بوژنه» با استاندارد ملی 18641 تطابق دارند.
 
نسخه قابل چاپ