براساس نتایج ارزیابی انطباق؛ درصد بالایی از مایعات دستشویی موجود در بازار، با استاندارد ملی ایران مطابقت دارد.
در راستای اجرای ماده ١٧ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با نمونه برداری، آزمون و ارزیابی انطباق از 36 برند مایع دستشویی موجود در بازار کشور؛ مشخص شد، درصد بالایی از این محصولات با استاندارد ملی "مایع دستشویی- ویژگیها و روشهای آزمون" به شماره 18641 مطابقت دارد.
به گزارش دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیرفلزی و ساختمانی؛ از 36 نمونه تهیه شده، یک برند به نام PIARA(پیارا) در آزمون میکروبی و 4 برند با نامهایeco+ ، nanonip (نانونیپ)، land baby (بی بی لند) و PEZHMAN (پژمان) در آزمون شیمیایی مغایر با استاندارد مذکور بوده است.
این در حالیست که مابقی برندها از جمله؛
«مای MY- اکتیو Active- رافونه RAFOONEH- اوه AVE- weecare- آلوکس ALOVEX- هندولوژی Handology- هرباسنس Herbasense- درماکلین Derma clean- شون Schon- راپیدو Rapido- فیروز FIROOZ- داو Dove- یوکلین Uclean- لطیفه Latifeh- صحت Sehat- خاکستر Khakestar- گل سنگ GOLE SANG- تاپ Top- حامی HAMI- لوکس LUX- نویتکس Novitex- گلرنگ Golrang- لایف کر lifecare- آلینوس Alinus- حیات Hayat- یکتا Yekta- آتی Ati- هوم لند Home Land- سیو – بوژنه» با استاندارد ملی 18641 تطابق دارند.