social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

ریاست سازمان

بيشتر

سه‌شنبه1402/11/24

17:36:1

1231

ریل گذاری استاندارد برای حرکت شرکت های دانش بنیان در مسیر تجارت جهانی

 رییس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع مدیران شرکت های صدور گواهینامه تایید صلاحیت با اشاره به نگاه کیفی دولت سیزدهم به تولید کالا و خدمات در کشور اعلام کرد: این دولت اقدامات مهمی برای حضور کیفی در بازارهای جهانی انجام داده است.
دکتر مهدی اسلام پناه، امروز در آیین راه اندازی نخستین شرکت صدور گواهی و آزمایشگاه تجهیزات ضد انفجار و انرژی خاورمیانه در استان البرز، گفت: راه اندازی این آزمایشگاه یک اقدام بزرگ در جهت کیفی سازی و گام برداشتن در مسیر تجارت بین المللی و جهانی است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران؛ در این آیین با بیان اینکه آزمایشگاه ها مهمترین نقطه ثقل آزمون کالاها به شمار می روند، افزود: برای راه اندازی این شرکت دانش بنیان و آزمایشگاهی در شرایط تحریمی ۱۳ گام بین المللی برداشته شده است.
دبیر شورای‌عالی استاندارد، گفت: این شرکت نخستین مرکز آزمایشگاهی کشور است که می تواند گواهینامه کیفی منطبق با استاندارد ISO/IEC17025 برای اطمینان از صحت و دقت آزمون کالیبراسیون، نمونه‌برداری صادر کند.
دکتر اسلام پناه، گفت: این اقدام با همکاری و همت بخش خصوصی کشور تحقق یافته است که به این بخش تبریک می گوییم.
وی خاطرنشان کرد: امروز سرمایه های انسانی، دارایی های نامشهود کشور هستند که باید به آن ببالیم .
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ورود به بازار های جهانی بدون تعامل با دنیا میسر نیست، افزود: جمهوری اسلامی ایران تلاش خود را به کار بسته تا به مجامع تجارت بین المللی از جمله مجمع بین المللی تایید صلاحیت (IAF) و اتحادیه بین المللی تایید صلاحیت آزمایشگاهی (ILAC) بپیوندد که در واقع ورود به بازار های تجارت جهانی است.
دکتر اسلام‌پناه اظهار کرد: پذیرش و شناسایی متقابل تجاری با پیوستن به "ILAC" شکل می گیرد که با حمایت دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ با کار شبانه روزی تمام تلاش ها بر این است که به عضویت این مجمع بین‌المللی تایید صلاحیت برسیم.
وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم اقدامات موثری برای پیوستن به مجامع بین المللی تائید صلاحیت های کیفی کالا و تجارت جهانی برداشته شده است.
دکتر اسلام پناه گفت: در روزهای آینده خبرهای خوشی در زمینه رفع مشکلات بین المللی در زمینه کیفی سازی، استاندارد سازی و تجارت جهانی خواهیم داشت.
وی یادآور شد: مجمع بین المللی تائید صلاحیت استاندارد، دارای ۲۸ سال سابقه کاری است که با پیوستن به آن صرفه جویی ارزی خواهیم داشت؛ تلاش ها بر این است تا در بازارهای جهانی به خوبی رقابت کنیم .
نخستین شرکت صدور گواهی و آزمایشگاه تجهیزات ضد انفجار و انرژی خاورمیانه با مشارکت بخش خصوصی در استان البرز تجهیز و راه اندازی شده است.
برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید
نسخه قابل چاپ