social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

يكشنبه1402/2/31

21:29:5

1823

با حضور دکتر اسلام پناه:

نشان ملی استاندارد به نخستین اتوبوس برقی ساخت داخل اعطا شد + فیلم

با حضور دکتر مهدی اسلام پناه. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آیین اعطای نشان ملی استاندارد به نخستین اتوبوس برقی ساخت اعطا شد.
دکتر مهدی اسلام‌پناه در این آیین که عصر امروز در شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شد، با اشاره به تکلیف رییس دولت مردمی برای تولید اتوبوس برقی گفت: خدا را شاکرم که در این روز فرخنده، وعده ما با همت و کار جهادی بین متخصصان سازمان ملی استاندارد ایران و مهندسان و کارگران تلاشگر مجموعه ایران خودرو دیزل تا پایان اردیبهشت محقق شد و امروز شاهده تولید نخستین اتوبوس برقی استاندارد در کشور هستیم.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران هدف این سازمان ملی استاندارد ایران را کمک به رشد تولید کیفی در کشور دانست و گفت: این امکان و شرایط برای سایر بنگاه‌ها فرآهم است .
دبیر شورای عالی استاندارد با بیان اینکه این سازمان در دوره تحولی جدید خود متفاوت از گذشته و با شتابی مضاعف در حرکت است یاد‌آور شد: این سازمان به نیابت از مردم، وکالت از دولت، مدعی العموم کیفیت ملت است و عبور از حق مردم خط قرمز این سازمان است.
وی ادامه داد: تولید باکیفیت می تواند به افزایش تولید، درآمد، صادرات و تقویت زنجیره تولید بیانجامد و به همین دلیل بر این مساله تاکید خاص داریم.
دکتر مهدی اسلام پناه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری وقتی صحبت از رشد تولید می کنند، تاکید بسیار جدی بر کیفیت دارند و مبنا را کیفیت، مرغوبیت و قابلیت رقابت پذیری محصولات در بازارهای داخلی و خارجی می دانند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به شعار امسال، تاکید کرد: رشد تولید ممکن نیست مگر اینکه ما مقیاس اقتصاد تولیدمان را کیفی و بزرگ کنیم و این به معنای عبور از مرزها است.
وی گفت: امسال بسته تحولی ۵۶ صفحه‌ای با ۴۶ ماده و حکم از سوی این سازمان آماده و ابلاغ شده است تا به هدف رشد تولید کیفی در سال جاری برسیم که این هدف بر استانداردسازی نوین علم پایه تاکید دارد.
دکتر اسلام پناه تولید این اتوبوس برقی را مصداقی از توان بالقوه تولید خودروی برقی در کشور دانست و افزود: کشورهای مختلف جهان به سمت حدف دیزل و تولید خودروی برقی و هیبریدی حرکت کرده اند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه این خودرو ضمن ذخیره انرژی به هوای پاک کمک می کند، تاکید کرد:  ناوگان شهرداری ها و مجموعه های بزرگی که مصرف خودروی تجاری دارند، از تولیدات داخلی استفاده کنند.
وی اظهار امیدواری کرد : درصد داخلی سازی تولید این خودرو رشد کند و تولیدی باشد که با نوسانات بازار ارز همچنان پایدار و باثبات بماند.
مهندس توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل در این آیین با اشاره به سختگیری های سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به رعایت کامل استانداردها، اذعان داشت: همراهی و حمایت سازمان ملی استاندارد ایران با مجموعه ایران خودرو دیزل منجر به کسب این موفقیت بزرگ شد.
وی از تولید ۱۳ محصول جدید در این گروه خودروسازی اعلام کرد: نمونه برقی تمامی محصولات جدید منطبق بر استانداردهای ۸۵ گانه را با همت متخصصان تولید و حمایت و همدلی سازمان ملی استاندارد ایران به بازار معرفی خواهیم کرد.
در پایان دکتر مهدی اسلام پناه نشان ملی استاندارد را بر روی نخستین اتوبوس برقی ساخت داخل الصاق کرد.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

نسخه قابل چاپ