social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

سه‌شنبه1401/11/11

20:06:2

918

دکتر ساده:

استقبال کم نظیر صنایع برای شرکت در جایزه ملی کیفیت جهان اسلام

سی و سومین اجلاسیه شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت (دوره هفدهم) با حضور رییس دانشگاه شهید بهشتی، معاونان و جمعی از مدیران سازمان ملی استاندارد ایران، متخصصان و کارشناسان، همچنین نمایندگان بخش های خصوصی و دولتی، برای بازبینی مسیر اجرای جایزه با مدل کیفیت جهان اسلام در سالن اجتماعات شهید حججی سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
دکتر احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت در این جلسه، با بازبینی راهبرها و سازوکارهای جایزه ملی کیفیت با مدل جهان اسلام، از استقبال کم نظیر صنایع بزرگ و کوچک برای شرکت در این دوره جایزه خبر داد و گفت: سازوکارهای لازم برای ارزیابی متقاضیان جایزه ملی کیفیت جهان اسلام صورت گرفته است.
معاون ارزیابی کیفیت با بیان اینکه فراخوان و اطلاع رسانی عمومی هم زمان با آغاز دهه مبارک فجر در خصوص این جایزه انجام می‌گیرد، اعلام کرد: تاکنون تعداد زیادی شرکت برای حضور در جایزه ملی کیفیت جهان اسلام پیش ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود که این آمار پس از فراخوان عمومی به چندبرابر افزایش یابد.
وی با اشاره به برگزاری دوره های ویژه برای مدرسان، ارزیابان و سرارزیابان جهت ارزیابی دقیق، باکیفیت و بدون نقص خاطرنشان کرد: تمام سازوکارهای لازم برای اجرای این تکلیف قانونی پیش بینی شده تا این دوره از جایزه که مزین به نام جهان اسلام است به صورت فاخر و به دور از هرگونه سواستفاده احتمالی برگزار شود.
دکتر ساده با اشاره به ابلاغ مصوبات شورای عالی استاندارد از سوی رییس جمهوری اسلامی ایران به  سازمان ملی استاندارد ایران و سایر دستگاه های عضو این شورا ، یادآور شد: سازمان ملی استاندارد ایران در یکی از بندهای این ابلاغ موظف به تدوین روش اجرایی برگزاری جوایز کیفیت‌ بخشی  برای شرکت در جایزه ملی کیفیت ایران توسط دستگاه‌های اجرایی شده است.
معاون ارزیابی کیفیت در این جلسه به بررسی نظام امتیاز دهی، ساختار مدل، تعرفه و رویه های اجرایی پرداخت و افزود: این مدل بر مبنای دانش تخصصی روز با بهره گیری از مبانی فکری مدیریتی متناسب با ارزشهای انقلابی و دینی و اسناد بالادستی و شرایط بومی، فرهنگی، صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی کشور در کارگروه تخصصی تدوین  شده است.
معاون سازمان ملی استاندارد ایران، شکوفایی، خلاقیت، و نوآوری را جزو مفاهیم بنیادین مدل کیفیت‌ جهان اسلام برشمرد و اظهار داشت: این مدل ضمن هدایت عالمانه استعدادها و سرمایه های مادی و معنوی، به صورت نظام مند و یکپارچه بازمهندسی شده است.
وی یادآور شد  کیفیت باید هم در بدنه دولت  و هم در بخش خصوصی تجلی داشته باشد‌.
در این جلسه مدل کیفیت جهان اسلام ، معیار ها و زیرمعیار های آن به انضمام امتیازات آن و همچنین تعرفه ثبت نام متقاضیان شرکت در فرآیند ارزیابی جایزه به تصویب شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت ایران رسید.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.
نسخه قابل چاپ