social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

دوشنبه1401/11/10

18:38:3

544

رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها اعلام کرد:

تشدید کنترل کمی فرآورده های پرمصرف در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان

رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها: با نزدیک شدن به پایان سال و ایام نوروز، همچنین ماه مبارک رمضان، طرح پایش و نظارت بر کمیت فرآورده ها به صورت ویژه دنبال می شود.
دکتر حسن خانه زر، رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها در چهارمین جلسه هفتگی« پایش و نظارت بر کمیت فرآورده ها » که عصر امروز (دوشنبه ۱۰ بهمن) در سالن اجتماعات شهید حججی برگزار شد از نمونه برداری ۳۷۶ فرآورده، طی یک هفته اخیر در سراسر کشور خبر داد.
 در این جلسه که دکتر آقا بابایی، مشاور و مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد و دکتر نوری، مدیرکل استاندارد استان تهران نیز حضور داشتند، رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها، میزان کم فروشی را در ۳۶۷ نمونه فرآورده، ۳۶ درصد اعلام کرد.
خانه زر، بیشترین کم فروشی  در این هفته را مربوط به فرآورده های صنایع شوینده و بهداشتی اعلام کرد وافزود صنایع لبنی، نوشیدنی، غذایی و غلات در رده های بعدی بیشترین کم فروشی  قرار داشتند.
دکتر خانه زر، با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال و در پیش بودن ماه مبارک رمضان، به مدیران کل استاندارد استان‌های کشور تاکید کرد: در ماه پایانی سال پایش و نظارت کمی باید محصول محور و هدفمند دنبال شود به ویژه در صنایعی که مصرف بیشتری را در این ایام دارند.
رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها با بیان اینکه برمبنای طرح ویژه پایش و نظارت بر کمیت فرآورده ها  به شکل صنعت محور می توان انتظار داشت برنامه‌های طرح پایش به گونه ای پیش برود که طی یک سال آینده آمار کم فروشی به زیر ۱۰ درصد کاهش یابد.
در ادامه این جلسه، گزارشی از طرح پیش بسته بندی مربوط به هفته اول بهمن ماه جاری به تفکیک استان ها ارایه شد.
دکتر خانه زر در پایان، پاسخگوی سئوالات مدیران کل استاندارد استان‌های کشور که به صورت مجازی شرکت داشتند بود.


 
نسخه قابل چاپ