social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

يكشنبه1401/11/2

14:42:3

1256

رییس سازمان ملی استاندارد ایران:

بیش از ۹۰ درصد تکالیف قانون هوای پاک اجرا شد + فیلم

دکتر مهدی اسلام‌پناه در یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای‌اسلامی شهر تهران که به‌عنوان میهمان حاضر بود ضمن تبریک ایام دهه فجر در تشریح اقدامات عملیاتی سازمان ملی استاندارد در اجرای قانون هوای پاک گفت: درصدد هستیم که برای گازوئیل و نفت کوره در اولین جلسه شورای‌عالی استاندارد، استاندارد اجباری تعیین کنیم.
اعضای شورای‌شهر، خواستار اعلام استانداردهای خودرو و همچنین استاندارد سوخت در کشور شده بودند و قرار بود از رئیس سازمان ملی استاندارد برای حضور در شورای‌شهر و ارائه گزارش دعوت کنند.
دکتر اسلام‌پناه با حضور در این جلسه به ارائه اقدامات عملی در راستای اجرای قانون هوای پاک پرداخت و گفت: این قانون ۳۴ ماده و ۳۹ تبصره در مجلس تصویب شده و در ماده‌های چهارم، هشتم، 17 و ۱۸ آن به نقش سازمان ملی استاندارد اشاره دارد.
وی با قرائت قانون هوای پاک اظهار داشت: وزارت نفت مکلف است نفت و سوخت را مطابق با استاندارد ملی عرضه و سازمان استاندارد نیز نظارت داشت باشد.
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه باید از واردات سوخت فاقد استاندارد ملی جلوگیری کنیم ، گفت: از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ هیچگونه واردات بنزین، گازوئیل مازوت و نفت سفید به کشور نداشتیم.
دکتر اسلام‌پناه با بیان اینکه استاندارد کاتالیست خودرو نیز تا پایان سال نهایی می‌شود، گفت: وزارت نفت نیز موظف به اجرای طرح کهاب در جایگاه‌های سوخت تا پایان سال ۹۸ بوده و با این عقب ماندگی از دولت قبل مواجه بوده‌ایم.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تأکید بر اینکه تکالیف باقی مانده در سازمان ملی استاندارد ۱۰۰ درصد انجام می‌شود، تأکید کرد: بهره‌برداری از سامانه معاینه فنی موتورخانه‌ها، اصلاح استاندارد نفت کوره، اجرای کهاب و تدوین استاندارد کاتالیست از مسئولیت‌های این سازمان است که اجرایی می‌شود.
دکتر اسلام‌پناه با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد از تکالیف سازمان استاندارد در قانون هوای پاک در سال گذشته اجرایی شده است، گفت: ما توانستیم به‌عنوان برترین دستگاه در اجرای تکالیف قانونی خود دست پیدا کنیم و باید تکالیف بیشتری را نیز انجام دهیم.
وی با تأکید براینکه نتایج پایش خود را به دستگاه‌های نظارتی اطلاع خواهیم داد، افزود: در تدوین استانداردها تمام ذی‌نفعان دعوت می‌شوند و در همین راستا با مخالفت صریح سایر دستگاه‌ها در زمینه استانداردسازی نفت کوره مواجه شدیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین به شورای‌شهر درخصوص آسانسورها در ساختمان‌های شهرداری و مترو هشدار داد و با بیان اینکه آسانسور ایستگاه‌های متروی تهران برای بیمه شدن باید استاندارد شوند، گفت: شهردار تهران با ما در این زمینه تماس گرفتند و گفتیم که متروی تهران با اداره‌کل استاندارد تهران جلسات متعددی را برگزار کرده و بر اساس آنچه مطرح شده باید عیوب فنی برطرف شود.
دکتر اسلام‌پناه ادامه داد: تاکنون ۷۱ آسانسور ایستگاه‌های مترو برای رفع عیوب فنی بارگذاری شدند.
رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به آسانسور ساختمان شورای‌شهر تهران، اظهار داشت: آسانسور شورای‌اسلامی شهر تهران با این تعداد طبقه استاندارد ندارد و تعجب می‌کنم که چطور بیمه هم دارد. هرچه زودتر استاندارد آن را بگیرید، در غیر این صورت آن را پلمپ خواهیم کرد.






نسخه قابل چاپ