social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

چهارشنبه1401/10/28

15:53:5

1410

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، جایگاه بانوان را در این سازمان معتبر، علمی و با ارزش دانست

جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام مادر و زن، امروز در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
دکتر مهدی اسلام‌پناه، رئیس‌ سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم به جایگاه و نقش بانوان فرهیخته و توانمند این سازمان در مجامع بین‌المللی گفت: مشارکت 44 درصدی بانوان ایرانی در کمیته‌‌های فنی سازمان بین‌المللی استاندارد که 167 کشورعضو دارد تقدیر و تشویق همه مجامع، از جمله دبیرکل مؤسسه استاندارد‌سازی و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی را به‌دنبال داشت.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران مشارکت 379 نفر از بانوان به‌عنوان مسئولان کمیته‌های فنی متناظر بین‌المللی را از دیگر نقش‌های برجسته بانوان این سازمان دانست و افزود: ۵۴ درصد از دبیران تدوین استانداردهای ملی را جمعیت بانوان تشکیل می‌دهد که سهم ‌مهمی در فعالیت‌های تخصصی این سازمان را شامل می‌شود.

دکتر اسلام‌پناه از تدوین استانداردهای ملی ویژه بانوان خبر داد و گفت: این اقدام بیانگر اهمیت جایگاه بانوان در سازمان ملی استاندارد ایران است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تدوین و تنظیم دستورالعمل روش اجرایی بانوان و خانواده را در سازمان ملی استاندارد ایران اقدامی ارزشمند دانست و از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد.
رئیس‌ سازمان ملی استاندارد ایران از همسران شهید داریوش رضایی‌نژاد و شهید سید حسین برزگر با اهدای لوح تجلیل کرد.

*    زنان باید از جایگاه اجتماعی برابری برخوردار شوند



معصومه پاشایی، نماینده مجلس شورای‌اسلامی و عضو فراکسیون زنان و عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی استاندارد میهمان جشن میلاد باسعادت حضرت زهرا و بزرگداشت مقام مادر و زن در سازمان ملی استاندارد ایران بود .
دکتر پاشایی در ابتدای سخنان خود یادی از پدر شهید خود داشت و گفت: من از یک سالگی بدون پدر و در دامان مادری فداکار بزرگ شدم که من را تا مجلس شورای‌اسلامی برد.
وی با اشاره به کسب مدارج علمی و حضور در مجامع مختلف، تمام افتخارات خود را مرهون تلاش مادری دانست که در هر مقام و مرتبه‌ای به ایشان ارادت می‌ورزد.
دکتر پاشایی با اشاره به جایگاه والای زنان و مادران این مرز و بوم گفت: باید زنان کشورمان براساس توانمندی‌ها دیده شوند نه ظواهر.
عضو فراکسیون زنان در مجلس، با انتقاد از دنیای نابرابری اجتماعی بین زنان و مردان در جامعه گفت: زنان باید در شرایط علمی و حرفه‌ای برابر تلاش بیشتری را برای کسب موفقیت یا جایگاه واقعی خود داشته باشند، در حالی‌که رقابت باید  بر اساس توانمندی و علم باشد.
دکتر پاشایی با بیان اینکه زنان ۵۰ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و ۵۰ درصد مابقی مردانی هستند که توسط بانوان تربیت می‌شوند، تأکید کرد: باید پسرانمان را جوری تربیت کنیم که در آینده در جامعه به مادران، زنان و دختران کشور احترام بگذارد.

*   مادران هویت سازند


دکتر پیرانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد، روانشناس سیاسی و مشاور امور زنان سازمان انرژی هسته‌ای در این مراسم به اهمیت نقش زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از سازمان‌های هسته‌ای و اتمی به این نتیجه رسیدن که حضور خانم‌ها جامعه را به سمت صلح پیش می‌برد.
وی با تأکید براینکه انتخاب بین زن و مرد باید براساس شایستگی‌ها باشد گفت: برخی نابرابری‌ها در جامعه اجحاف به زنان است.

دکتر پیرانی با بیان اینکه برخی از فعالیت‌های از جمله طراحی صنعتی، پزشکی، هنر، زیبایی نیازمند نگاه دقیق و ظریف زنان است، اظهارداشت: تفکیک بین زن و مرد در اجتماع مناسب نیست چرا که بسیاری از فرصت‌‌ها از زنان گرفته می‌شود.
همسر شهید رضایی‌نژاد در بخش دیگری از سخنرانی خود در جمع بانوان استاندارد با بیان اینکه مادری هویت‌ساز است گفت: مادری محدودیت نیست بلکه بالاترین رضایت را به‌دنبال دارد که رضایتمندی آن با کسب بالاترین درجات اجتماعی هم قابل‌قیاس نیست.
وی گفت: مادری تنها جایگاهی است که به ما فرصت خلاقیت می‌دهد، چرا که فرصت پرورش و قدرت اندیشه یک نسل را فرآهم می‌کند.
دکتر پیرانی تأکیدکرد: جایگاه مادری زیباترین، پرقدرت‌ترین و خوشایند‌ترین جایگاهی است که رسیدن به آن، بالاترین رضایت را به‌دنبال دارد.
این مراسم با برگزاری مسابقه و برنامه‌های شاد ادامه داشت.


برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید
.
نسخه قابل چاپ