social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

چهارشنبه1401/10/28

15:38:1

723

دکتر اسلام پناه:

توسعه و تعمیق روابط تجاری بین ایران و ویتنام با زبان استاندارد

دکتر مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در نشستی صمیمی با سفیر ویتنام، ضمن خوش آمد گویی با اشاره به بازار وسیع ایران در زمینه حلال بر توسعه روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران جزو ۵ سازمان برتر آسیا است گفت: زبان استاندارد، تایید صلاحیت ،حلال ، اندازه شناسی و ارزیابی انطباق را زبان مشترکی برای تجارت و اقتصاد بین همه کشورها دانست.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با استقبال از تعمیق و تسهیل روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و ویتنام اظهار داشت: لازم است، پیش نویس تفاهم نامه ای در ابعاد مختلف همکاری های تجاری آماده و پس از امضای مقالات دو کشور اجرایی شود.
 دکتر اسلام پناه همچنین آمادگی سازمان ملی استاندارد ایران را برای انتقال دانش تخصصی استاندارد سازی به کشور ویتنام اعلام داشت.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به سابقه تاریخی ۱۰۰ ساله این سازمان گفت : در ایران بیش از ۱۲ هزار آزمایشگاه همکار مرجع، شرکت های بازرسی و نهادهای تایید صلاحیت شده وجود دارد و بستر لازم برای توسعه مبادلات تجاری دو کشور وجود دارد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار خود  به شعار ملی ایران (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) و شعار ملی ویتنام (استقلال آزادی و نشاط و شادی) اشاره کرد و افزود: هر دو کشور در استقلال و استکبار ستیزی نگاه یکسان دارند و این اشتراکات فرهنگی می توانیم مبادلات زیادی از جمله روابط تجاری را رقم زد که شروع آن می‌تواند موضوع استاندارد حلال باشد.
وی در این دیدار  از همتای خود در ویتنام برای سفر به ایران و بازدید از مجموعه بزرگ این سازمان دعوت به عمل آورد.
 سفیر ویتنام با اشاره به تعبیر زیبای رییس‌ سازمان ملی استاندارد ایران در مورد شعار ملی دو کشور، گفت: در سال 2023 میلادی،  پنجاه و سومین سالگرد برقراری ارتباط ایران و ویتنام را پشت سر گذاشتیم. و امیدوارم این ملاقات شروعی برای گسترش روابط باشد.
سفیر ویتنام و هیات همراه که برای همکاری در زمینه حلال به سازمان ملی استاندارد ایران آمد پس از جلسه تخصصی به دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد ایران رفت و خواستار گسترش روابط تجاری بین دو کشور شد.
 وی با بیان اینکه مذاکرات مفید و سودمندی در موضوع حلال و آشنایی با استانداردهای ایران صورت گرفت گفت: اطلاعات مفید و سودمندی در بخش فعالیت های تخصصی سازمان استاندارد ایران به ویژه حلال کسب کردیم. این اطلاعات برای روابط تجاری بین ایران و ویتنام بسیار مفید است.
 سفیر ویتنام با اشاره به استقبال بازار ویتنام به محصولات ایرانی است افزود: کشور ویتنام خواستار محصولات صنعتی، پتروشیمی، دریایی و محصولات باغی است. 
وی با بیان اینکه پتانسیل های زیادی برای همکاری دو کشور وجود دارد ابراز امیدواری کرد: سفارت ویتنام آمادگی دارد با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران، این روابط را گسترش دهد.




 
نسخه قابل چاپ