social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

دوشنبه1401/10/26

17:57:2

918

دکتر اسلام پناه: استانها صف اول مقابله و مبارزه با کم فروشی هستند

دومین جلسه هفتگی پایش و نظارت بر کمیت فرآورده‌ها در سراسر کشور، عصر امروز، دوشنبه ۲۶ دی ماه با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در سالن شهید حججی برگزار شد.
دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این جلسه با اشاره به برودت هوا در  کشور به نقش سازمان در همراهی دولت مردمی سیزدهم در مدیریت مصرف بهینه سوخت اشاره کرد و گفت: سازمان ملی استاندارد ایران می‌تواند با تدوین استانداردهای به روز در خصوص بهینه سازی وسایل انرژی بر و گرمایشی و نظارت و پایش های بعدی این استانداردها اقدام نماید.
دکتر اسلام پناه در همین زمینه افزود:کنترل و پایش کم فروشی سامانه های سوخت رسانی و انشعابات آن از جمله اقداماتی است که سازمان ملی استاندارد ایران باید در دوران تحولی در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین با تاکید بر اینکه از اصلی ترین وظایف سازمان ملی استاندارد ایران رصد کم فروشی و نظارت برای کاهش سریع آن است  به نقش پررنگ استانها به عنوان صف مقدم اجرایی و عملیاتی قانون در این زمینه پرداخت.
دکتر اسلام پناه، خطاب به مدیران کل استاندارد استان‌های کشور که به صورت مجازی در این جلسه شرکت داشتند، به ارسال گزارش های عملکرد پایش و نظارت بر کمیت فرآورده‌ها برای رییس دولت اشاره کرد و گفت: اقدامات استانها باید دقیق بوده تا گزارش های مرکز اندازه شناسی به ایجاد رقابت در بازار داخل و زنجیره اقتصادی منجر شود.
در ابتدای این جلسه دکتر حسن خانه زر، رئیس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها گزارشی از آخرین اقدامات مرکز اندازه شناسی و اوزان در طرح پایش و نظارت بر کمیت فرآورده ها را ارائه کرد و سپس عملکرد استانها در اجرای این طرح به تفکیک بررسی شد.
 رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها همچنین به برنامه‌های آتی مرکز برای اجرای برچسب گذاری صحیح محصولات در واحدهای تولیدی به عنوان ریل گذاری در صنعت اشاره کرد و این اقدام را عامل اصلی کاهش کم فروشی دانست.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.
نسخه قابل چاپ