social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

دوشنبه1403/2/10

13:20:1

91

جمع‌آوری و امحا کالاهای غیر استاندارد از بازار استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد، سید مسلم حسینیان، مدیرکل استاندارد استان در این خصوص بیان کرد: با عنایت به کشف کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون نشان و علامت استاندارد و جعل علامت استاندارد در بازرسی‌های اخیر از سطح بازار استان، بخش زیادی از کالاهای متفاوت شامل شوینده‌ها، مواد خوراکی و نوشیدنی‌ها و ... از سطح استان جمع آوری و پس از طی مراحل قضایی امحا شدند.
حسینیان اضافه كرد: اين كالاها شامل مواد غذایی و خوراکی شامل انواع شوینده‌ها، مربای هویج، عرقیات، قند و شکر، سویا، سس گوجه، انواع نوشیدنی، شامپو بچه، فراورده‌های لبنی و انواع دستمال کاغذی بود كه در بازه‌هاي زماني مختلف در قالب طرح طاها توسط بازرسان اداره کل استاندارد استان از بازار جمع آوري شده بودند.
مدیرکل استاندارد استان با ابراز نگرانی از وضعیت و فروش کالاهای غیر بهداشتی در استان که برای سلامت و بهداشت مردم خطر ساز می‌باشد ضمن هشدار به عموم شهروندان برای مراقبت از عدم خرید کالاهای ناسالم و غیر استاندارد بیان داشتند تولید کنندگان محصولات مشمول استاندارد اجباری موظف هستند ضمن درج تمامی اطلاعات مربوط به واحد تولیدی و غیره ملزم به درج علامت استاندارد و کد ده رقمی فراورده مربوطه هستند.
همچنین مصرف کنندگان می‌توانند از طریق ارسال کد ده رقمی استاندارد به سامانه پیامکی «۱۰۰۰۱۵۱۷» از سلامت و خرید خود اطمینان حاصل یابند.

 
نسخه قابل چاپ