social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

چهارشنبه1402/3/3

12:09:0

552

پانزدهمین اجلاسیه سالانه کمیته بین المللی ایزو کودها و بهسازهای خاک وموادمفید برگزار شد

پانزدهمین اجلاسیه سالانه کمیته بین المللی ایزو ISO/TC134 با عنوان "کودها و بهسازهای خاک و مواد مفید" با مشارکت 30 نماینده به صورت مجازی و حضور17 نماینده از کشورهای عضو ایران، چین، آمریکا، مراکش، نیجریه، اتیوپی، تانزانیا، ایتالیا، فنلاند، بلژیک، فرانسه، سریلانکا، کامرون، کلمبیا، هلند در روزهای 27 و 28 اردیبهشت در کشور مراکش برگزار شد.

در ابتدای این اجلاسیه مهندس نیک بین، نماینده سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مدیرکمیته "کودها و بهسازهای خاک و مواد مفید" گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در این کمیته ارایه داشت .

در این اجلاسیه از 14 مدرک ایزو که مطابق دستورکار اجلاس به بحث و بررسی گذاشته شد،7 مدرک تایید شد و مابقی مدارک مرتبط با روش های نمونه برداری کودهای جامد موکول برای بررسی بیشتر وکسب نظر اعضا به کمیته بعد موکول شد.

همچنین پیشنهاد"کشف تقلبات در کودهای آلی هیومیک اسید" مورد توجه و تایید اعضا قرار گرفت که با توجه به اهمیت میزان نیتروژن آمونیاکی در کودها، به منظور استفاده از روش ها ودستگاه های جدید، مقرر شد این استاندارد مورد تجدید نظر قرار گیرد.

دبیرخانه کمیته مذکور بیش از 15 سال است که در سازمان ملی استاندارد ایران مستقر می باشد که امور مربوط به فعالیت های فنی و دبیرخانه ای کمیته با مدیریت و راهبری کشور ایران انجام می گیرد.

نسخه قابل چاپ