social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

يكشنبه1402/7/30

15:02:1

1680

باحضور نمایندگان اتحادیه آسیا – اقیانوسیه؛

ارزیابی همترازی از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران آغاز شد

با موفقیت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در ارزیابی همترازی، نتایج آزمون، بازرسی و گواهینامه های صادره از این مرکز در بیش از 100 کشور دنیا معتبر خواهد بود.
نخستین گروه از نمایندگان اتحادیه تایید صلاحیت آسیا – اقیانوسیه ، صبح امروز ( یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲) ارزیابی همترازی از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را در محل این مرکز مستقر در تهران به طور رسمی آغاز کردند.
تیم های ارزیابی کننده به صورت حضوری و مجازی در سه گروه از کشورهای آمریکا، کانادا، سریلانکا،  کره جنوبی، قطر،مکزیک و پاکستان به مدت ۳ هفته ( تا ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ) ارزیابی های خود را در 8 دامنه از جمله آزمایشگاه های آزمون، کالیبراسیون، پزشکی، برگزار کنندگان آزمون مهارت تخصصی، نهادهای بازرسی، نهادهای گواهی کننده سیستم مدیریت، اشخاص و محصولات دنبال می کنند. علاوه بر آن ارزیابی های قبلی مورد بازبینی و ممیزی مجدد قرار می گیرد.
گفتنی است؛ در صورت موفقیت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در این ممیزی، نتایج آزمون، بازرسی و گواهینامه های صادره مرکز در بیش از 100 کشور دنیا معتبر بوده و این مرکز جزء امضاء کنندگان موافقت نامه ی به رسمیت شناختن چند جانبه قرار خواهد گرفت.
نسخه قابل چاپ