social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1401/12/25

16:34:2

1905

تسهیل تجارت، مهمترین دستاورد اجلاس جهانی استاندارد + فیلم

مهمترین دستاورد اجلاس جهانی استاندارد در مالزی تسهیل صادرات و واردات و رفع موانع تجاری اعلام شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مهمترین دستاورد اجلاس جهانی استاندارد در مالزی تسهیل صادرات و واردات و رفع موانع تجاری اعلام شد.




دبیر کل سازمان جهانی استاندارد سازی، مهمترین دستاورد اجلاس سه روزه استاندارد را همسو سازی سیاست‌های استانداردسازی و تسهیل عملیات صادرات و واردات و رفع موانع تجاری در منطقه آسیا - اقیانوس آرام اعلام کرد.
اجلاس بین المللی استاندارد با مشارکت فعال نمایندگان ۳۳ کشور آسیا- اقیانوسیه در مالزی، پس از بررسی فنی چالش‌های موجود در بخش‌های استاندارد سازی، تائید صلاحیت، اندازه شناسی و ارزیابی انطباق با ارائه راهکار و تدوین خط مشیء عمومی، زمینه تسهیل و توسعه روابط تجاری را با همکاری کشور‌های عضو فراهم خواهد کرد.
رئیس سازمان ملی استاندارد مالزی در حاشیه این اجلاس با سفیر و رئیس سازمان ملی استاندارد کشورمان در بخش صنعت حلال دیدار و گفتگو کرد.
شهر الصدری الوی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما تصریح کرد: در دیدار با همتای ایرانی خود، درباره صدور مجوز در حوزه صنعت حلال، استانداردسازی و تسهیل و توسعه روابط تجاری فی مابین دو کشور اسلامی ایران و مالزی توافق کردیم.
هیات اعزامی سازمان ملی استاندارد کشورمان طی سه روز برگزاری اجلاس جهانی استاندارد در دیدار‌های جداگانه با نمایندگان چند کشور از جمله هند، ژاپن، سنگاپور، ویتنام و برونئی با اشتراک گذاری استاندارد‌ها و تبادل تجارب فنی و تخصصی در حوزه آزمایشگاهی و نیروی انسانی برای حضور در بازار وسیع منطقه آسیا- اقیانوسیه توافق کردند. 

نسخه قابل چاپ