social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

جمعه1401/9/4

22:23:5

673

نهمین نمایشگاه بین المللی حلال در استانبول آغاز به کار کرد

نمایشگاه محصولات حلال در استانبول با حضور تولیدکنندگان از ۳۰ کشور مسلمان روز چهارشنبه سوم آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی استانبول برگزار شد.
همزمان با برگزاری نمایشگاه محصولات‌ حلال در نمایشگاه بین‌المللی استانبول، نهمین اجلاس کنفرانس بین المللی حلال نیز با حضور مسئولان کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاریهای اسلامی (OIC) نیز برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی حلال (9th OIC Halal EXPO 2022) نورالدین نباتی، وزیر بانکداری و مالی ترکیه، لطیفه عبدلاوی، رئیس سازمان توسعه تجارت اسلامی ترکیه و برخی از نمایندگان کشورهای اسلامی در خصوص اهمیت تجارت محصولات حلال به سخنرانی پرداختند.
سید ابراهیم ابراهیمی، سرپرست دفتر تخصصی امور بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران نیز به عنوان نماینده سازمان ملی استاندارد ایران در این رویدادهای مهم حضور داشت و در ارتباط با مسئولیت این سازمان به عنوان تنها مرجع رسمی در کشور برای صدور نشان حلال به نمایندگان کشورهائی که با سازمان ملی استاندارد همکاری دارند توضیحاتی ارائه نمود.
تولیدکنندگان محصولات حلال جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی سازمان توسعه تجارت و مسئولیت شرکت مدیریت صادرات هوشمند کاران دانش و همکاری امور بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران برای نخستین بار در نمایشگاه محصولات حلال شرکت‌ کردند.
در این نمایشگاه ۱۳ شرکت دانش بنیان از جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که با توجه به ویژگی و اهمیت نمایشگاه که تجار بیش از نود کشور از آن بازدید می‌کنند باید برای نمایشگاه‌های آتی برنامه ریزی و هماهنگی بیشتری داشته باشند.
نمایشگاه محصولات حلال تا ششم آذرماه ادامه خواهد داشت.

 
نسخه قابل چاپ