social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1401/9/1

20:41:3

410

آغاز فصل جدید همکاریها میان سازمان های استاندارد ایران و ترکیه

در دیدار دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با رییس استاندارد ترکیه، فصل جدید همکاری میان نهادهای استاندارد دو کشور با همکاری در زمینه گواهی CE کلید خورد.
در حاشیه مجمع عمومی موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (اسمیک‌)، روسای استاندارد ایران و ترکیه با یکدیگر دیدار و مذاکره کردند.
دکتر اسلام پناه در این دیدار  بر همکاری مستمر، فعال و با بازخورد مستقیم تجاری تاکید کرد و گفت: اهداف تعیین شده توسط روسای جمهور ایران و ترکیه در دیدار اخیر باید با همکاری سازمان‌های استاندارد دو کشور تسهیل و تسریع شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، ترکیه را به یکی از بازارهای مهم و هدف برای تجار ایرانی دانست و افزود: همکاری برای حذف موانعی نظیر گواهی CE ، قدمی بزرگی در تسهیل تجارت فی مابین خواهد بود.
سامی شاهین،رییس موسسه استاندارد ترکیه TSE نیز آمادگی این موسسه برای فعالیت مشترک در خصوص گواهی CE  اعلام و همکاری با شرکای ایرانی را در پیشرفت و ارتقا تجارت منطقه ارزشمند و مهم توصیف کرد.
وی اظهارداشت: دو سازمان استاندارد ایران و ترکیه می‌توانند در تطبیق استانداردهای اروپا با استانداردهای خود همکاری نزدیک داشته باشند.
دکتر اسلام پناه از محمود سامی شاهین خواست برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، در اکو ریسکام فعال‌تر عمل کنند، تا علاوه بر دو کشور ایران و ترکیه، کشورهای منطقه نیز از آثار توفیقات ریسکام بهره مند شوند.
برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید
نسخه قابل چاپ