دسترسی سریع

استانی بیشتر

بازرسی مستمر کارشناسان استاندارد از واحدهای تولید و عرضه زولبیا و بامیه در استان مرکزی

با توجه به طرح بازرسی و کنترل کالاهای پر مصرف در ماه رمضان که از ابتدای ماه مبارک رمضان در استان مرکزی آغاز شد، واحدهای تولید و عرضه زولبیا و بامیه به طور مستمر مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان مرکزی، در این بازرسی‌ها مواد اولیه تولید زولبیا و بامیه شامل روغن، آرد، شکر و زعفران و همچنین مقواهای بهداشتی فرآورده‌های مذکور مورد بررسی قرار می‌گیرند.
تولیدكنندگان زولبیا و بامیه و محصولات مشابه موظفند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراكی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ كردن كه در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است استفاده كنند، در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
لازم به ذکر است زولبیا و بامیه و محصولات مشابه، پس از تولید ضروری است در محیط خنك و در ظروف دارای درپوش برای جلوگیری از آلودگی ثانویه (حشرات، گرد و خاك و غیره) نگهداری شود.
هم استانی‌های گرامی هنگام خرید موارد غذایی به علامت استاندارد روی کالا توجه کنند و در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ یا با سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به این اداره کل گزارش نمایند تا با خاطیان طبق موازین و مقررات استاندارد بر خورد حقوقی انجام گیرد.

 

سایر تصاویر:
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ