دسترسی سریع

اطلاعیه اجرای اجباری نصب کپسول های آتش نشانی در خودرو

اجرای اجباری نصب کپسول های آتش نشانی در خودرو به مدت 6 ماه تعلیق و زمان اجرای اجباری آن از اول مهرماه 1393 اعلام می شود.

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران ، با توجه به پیشنهاد وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، مصوبه شورای سیاستگذاری خودرو در تاریخ 22 اسفند 1392 ، شرایط تولید کپسول های آتش نشانی زمانبر بودن جانمایی آن در خودرو و موافقت رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، مصوب شده است که اجرای اجباری نصب کپسول های آتش نشانی در خودرو به مدت 6 ماه تعلیق و زمان اجرای اجباری آن از ابتدای مهرماه 1393 اعلام شود.

گفتنی است : با استناد به بند 10 مصوبات یکصدو یکمین اجلاس شورای عالی استاندارد در مورخ 12/2/1380 "در مواردی که استاندارد اجباری کالایی به تصویب شورای عالی استاندارد رسیده لیکن به دلیل تغییر شرایط و امکانات ، تدوام و اجرای اجباری فرآورده قابل تحقق نباشد ، مقرر شد به پیشنهاد رییس موسسه استاندارد بررسی و تصمیم گیری برای توقف محدود اجرا که در هر حال بیش از یک سال نخواهد بود اتخاذ می گردد. در صورت ضرورت تداوم اجرای اجباری ، پیشنهاد لازم به شورای عالی استاندارد ارایه خواهد شد" .

 
امتیاز دهی