یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   23:59:16
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر


1395/9/24 چهارشنبه توسعه تجارت منطقه ای جزء اهداف کلیدی اکو است
دبیرکل سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) در مراسم افتتاحیه دبیرخانه مرکزی ریسکام که صبح امروز در تهران برگزار شد با اشاره به ضرورت توسعه تجارت بین کشورهای عضو اکو اظهار داشت : با توجه به همسایگی 10 کشور عضو اکو ، سطح روابط تجاری بین این کشورها پایین است و بیشترین میزان ارتباط محدود به حوزه انرژی می شود.
ابراهیم آکچا ، یکی از شرایط اولیه برای برقرار تجارت پایدار را ، رفع موانع تجاری به ویژه در ارتباط با کیفیت کالا و خدمات دانست و گفت : تاسیس موسسه منطقه ای ریسکام می تواند ما را به اهداف خود در اکو نزدیک کند که هدف آن ارتقای کیفیت زیرساختها ، هماهنگ سازی استاندارد و تسهیل تجارت از طریق رفع موانع فنی است.
دبیرکل سازمان همکاریهای اقتصادی در ادامه گفت : این دبیرخانه همراه با جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه اقدام به برگزاری 6 اجلاس گروه کارشناسی و 5 کارگاه آموزش استانداردسازی ، تایید صلاحیت ، ارزیابی انطباق با هدف عملیاتی کردن این موسسه منطقه خواهد کرد.
وی افزود : دبیرخانه اکو نیز فاز سوم طرح مشترک ظرفیت سازی با یونیدو را آغاز نموده و نتایج این طرح به طور حتم در راستای اهداف تعیین شده ما در اساسنامه ریسکام خواهد بود.
دبیرکل اکو از کشورهای عضو خواست تا در تصویب اساسنامه ریسکام تسریع و همکاری نمایند .
وی تاکید کرد : اکو بستر مناسبی برای یکپارچه سازی منطقه ای اعضا است که از سابقه فرهنگی ، جغرافیایی و اقتصادی مشابهی بهرمند هستند و اجرای موافقت نامه اکو می تواند راهگشای پتانسیل های تجاری موجود در منطقه باشد.
نسخه قابل چاپ