یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   20:44:50
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر





1395/9/21 یکشنبه پنجمین جشنواره تقدیر از پژوهشگران برتر برگزار شد
پنجمین جشنواره تقدیر از پژوهشگران برتر با حضور معاون نظارت براجرای استاندارد و جمعی از مدیران کل سازمان ملی استاندارد ایران، سرپرست، روسای پژوهشکده ها و کارکنان پژوهشگاه استاندارد همچنین اساتید دانشگاه ، صبح امروز در سازمان ملی استاندارد ایران در کرج برگزار شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل ، حسن سرشتی ، سرپرست پژوهشگاه استاندارد در ابتدای این مراسم با مثبت ارزیابی کردن عملکرد پژوهشگران در پژوهشگاه استاندارد گفت : پژوهشگاه استاندارد براساس قانون در تمام زمینه های کاربردی اقدام پژوهشی دارد که این مسئولیت ، پژوهشگاه استاندارد را از سایر پژوهشگاههای کشور متمایز می سازد.
وی با بیان اینکه انجام کارهای پژوهشی با محوریت استاندارد فرصت بسیار مناسبی را برای فعالیت های تحقیقاتی ایجاد می کند ، افزود : لازم است با سیاستگذاری دقیق، فعالیت های پژوهشگاه روزآمد شود.
سرشتی ، پژوهشگاه استاندارد را بازوی پژوهشی و تحقیقاتی سازمان ملی استاندارد ایران دانست و اظهار داشت : هر قدر جامعه از استاندارد استفاده کند، رفاه اجتماعی و توسعه یافتگی در کشور گسترش می یابد.
سرپرست پژوهشگاه استاندارد ، تاکید کرد : تدوین استاندارد پژوهش محور عاملی در جهت رشد و درخشش سطح استاندارد در داخل و خارج از کشور خواهد بود.
در ادامه، علی اکبر موسوی موحد ، رییس مرکز تحقیقات بیوفیزیک و بیوشیمی دانشگاه تهران به بیان مطالبی در خصوص  سیاستگذاری در عرصه های علمی پرداخت.
موسوی موحد در سخنان خود با توضیح  اینکه استاندارد، شاخص های کیفیت را کنترل می کند افزود : به هرمیزان دانش افزایش یابد معیارهای استاندارد ارتقا می یابد.
موسوی موحد معتقد است ، مهمترین مساله ای که می تواند به توسعه و پیشرفت دانش کمک کند، بهره گیری از توان نیروهای متخصص و متعهد است .
گفتنی است در پایان با حضور مقامات حاضر در نشست ، از پژوهشگران برتر به عمل آمد.
نسخه قابل چاپ