یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   12:16:05
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر



1395/8/8 شنبه شهرستان ساوه الگوی مناسبی در زمینه تولید با کیفیت و صادرات محور است
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: توجه ویژه تولیدکنندگان در شهرستان ساوه به رعایت معیارهای استاندارد ، این شهرستان را به الگوی مناسبی در زمینه تولید محصول با کیفیت و صادرات محور تبدیل کرده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی ، نیره پیروزبخت در افتتاح اداره استاندارد شهرستان ساوه با بیان اینکه بحث تکمیل، تامین و احیای ساختمان‌های اداره استاندارد در کل کشور مدنظر قراردارد گفت : شهرستان ساوه با توجه به شرایط ویژه و این که یک شهرصنعتی بسیار مهم است در اولویت قرار گرفت .
رییس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: مقام معظم رهبری و دولت از واحدهای تولیدی انتظار ارائه تولید با کیفیت و صادرات محور را دارند .
 پیروزبخت به نهادینه شدن استاندارد در استان به ویژه شهرستان ساوه تاکید کرد و گفت : باید تلاش کرد تا با صادرات محصولات باکیفیت ، به سمت توسعه پایدار در بازارهای جهانی پیش رویم .
 
 ایجاد بستر لازم برای تحقق اهداف استاندارد
 محمدرضا منصوری ، نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ساوه گفت : به دلیل استقرار بزرگترین واحدهای صنعتی در این شهرستان  و جذب سرمایه گذاری در این استان ، استقرار اداره استاندارد ساوه یک ضرورت بود.
وی بابیان اینکه ، استان مرکزی و در راس آن شهرستان ساوه قطب صنعتی کشور است ، تصریح کرد : لازم است با آموزش های لازم و شناخت از برنامه های جدید سازمان استاندارد ، برای تحقق اهداف اداره استاندار تلاش می‌کنیم .
منصوری ، گفت : ارتقا کیفیت کالا و خدمات موضوعی است که مورد توجه نمایندگان خانه ملت قرار دارد و برای همین منظور از برنامه های سازمان ملی استاندارد ایران حمایت می‌کنیم.
منصوری تاکید کرد : برای ارایه آموزش‌های مربوط به استاندارد برای تولیدکنندگان و لزوم آشنایی بخش تولید با تازه‌های استاندارد به منظور ارائه خدمات بهتر بسترهای لازم را در استان و شهرستان ساوه فراهم می‌کنیم.

40 درصد پروانه های استاندارد به شهرستان ساوه اختصاص دارد
مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: استاندارد استان مرکزی از یک‌هزار و 742 پروانه بیش از 40 درصد آن به شهرستان ساوه اختصاص دارد را پوشش می‌دهد.
ساحل سها ، افزود :  با استفاده از سیستم‌های اتوماسیون اداری ، تلاش بر این است که خدمات با فوریت انجام شودوبتوانیم خدمات بهینه‌ای به این شهرستان ارائه بدهیم.
وی تصریح کرد: با استقرار نماینده جامع کنترل کیفیت در استان مرکزی هم اکنون 544 مدیر کنترل کیفیت در استان مرکزی داریم و همچنین اداره کل استاندارد استان مرکزی 1759 فرآورده برای 630 واحد که 40 درصد آن در این شهرستان مستقر هستند که ارزش عملکردی این شهرستان را مضاعف و دوچندان می‌کند .

افزایش اختیارت اداره استاندارد شهرستان ساوه
 
فرماندار ساوه نیز در این مراسم گفت: از اداره استاندارد انتظار داریم به منظور کاهش تردد از طریق تفویض اختیارات و نصب سیستم‌های نرم افزاری همکاری لازم با اداره استاندارد این شهرستان داشته باشند که به طورحتم رونق اقتصادی را به دنبال دارد.
محمد بهاروند با اشاره به جایگاه واحدهای صنعتی در رونق اقتصادی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان جهادگران تولیداقتصادی، اشتغال و معیشت مردم هستند و می‌طلبد با توجه به جایگاهی که واحدهای تولیدی در رونق اقتصادی دارند مورد توجه ویژه قرار بگیرند.
وی بیان کرد: استاندارد خواسته اصلی و اساسی مردم و واحدهای صنایع در این شهرستان است زیرا استاندارد فقط مختص به صنایع نبوده بلکه همه حوزه‌های بهداشتی، عملی، صنعتی و خدماتی را در بر می‌گیرد و شهرستان ساوه غنی از این ظرفیت‌ها است.
فرماندار ساوه تصریح کرد: جدا از اینکه 40 درصد فعالیت اداره کل استاندارد استان مرکزی مختص ساوه است، 80 درصد تجارت خارجی نیز به سبب برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی مربوط به این شهرستان است و واحدهای تولیدی در این شهرستان داریم که تولیدات آن به بیش از 40 کشور صادر می شود که در این راستا این شهرستان نیازبه توجه ویژه ای دارد.
نسخه قابل چاپ