یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   23:39:14
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر

1395/8/9 یکشنبه بدون نظام استانداردسازی، توسعه ای نخواهیم داشت
مراسم افتتاح پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت با شعار ، رقابت پذیری ، موفقیت پایدار ، نهضت کیفیت و راهبرد ملی کیفیت ، صبح امروز با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، رییس سازمان ملی بهره وری و جمعی از مسئولان ، متخصصان و صاحبنظران حوزه کیفیت در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم با بیان اینکه باید به مساله کیفیت توجه شود گفت : جامعه ای که قصد ورود به بازارهای جهانی را دارد باید به مساله کیفیت توجه داشته باشد.
وی با اشاره به تفکیک استاندارد وکیفیت اظهار داشت : استاندارد و کیفیت در گذشته با هم بکارگرفته می شد اما امروزه با توجه به توسعه صنعتی و  تقاضا برای افزایش کیفیت محصول ، کیفیت و استاندارد از هم جدا شده است.
پیروزبخت ، استقرار نظام استاندارد سازی ، بهینه سازی تولید برای رقابت و مدیریت کیفیت را از جمله شرایط تحقق توسعه پایدار برشمرد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، با اشاره به بند 24 سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و بند 30 برنامه ششم توسعه  اظهار داشت : براساس مسئولیتهایی که رهبر معظم انقلاب در سیاستهای کلان برعهده سازمان ملی استاندارد ایران نهاده اند لازم است با رویکردهای نوین ، منطبق با قوانین منویات معظم له را جامه عمل بپوشانیم .
وی با بیان اینکه شورای عالی استاندارد تدوین راهبرد ملی کیفیت را به سازمان ملی استاندارد ایران واگذار کرده است ، گفت : باید با کمک سایر اعضای شورای عالی استاندارد و نهادهای مرتبط
مدیریت کیفیت را در دستگاههای دولتی و بخش خصوصی مستقر کنیم .
جمشید انصاری افزود: تشکل ها می توانند نقش موثری در تدوین و اجرای برنامه ها داشته باشند و ما باید از ظرفیت های تشکل های غیردولتی استفاده کنیم.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: برغم تلاش های صورت گرفته برای استقرار نظام مدیریت کیفیت چه در بنگاههای دولتی و چه در دستگاههای ارائه کننده خدمات چندان موفق نبودیم .
وی با بیان اینکه باید متناسب با چالش های موجود در دستگاههای دولتی به دنبال راهکارهایی برای استقرار مدیریت کیفیت باشیم گفت : اهمیت دادن به صرفه جویی در هزینه ها ، اهمیت تحقق ماموریت ها نسبت به کیفیت اجرای آن ، ضعف ابزارهای سنجش کیفیت ، نقص در برنامه آموزشی کارکنان ، فقدان یک برنامه استراتژیک ، اهمیت کم به مشتری و تغییر ناپذیری سبک های مدیریتی از مهمترین چالش های استقرار سیستم مدیریت کیفیت در دستگاههای دولتی است.
وی سپس بر ایجاد برنامه ریزی استراتژیک در دستگاههای اجرایی کشور در زمینه مدیریت کیفیت تاکید کرد.

در ابتدای این مراسم ، فرزین انتصاریان ، رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران ، با بیان اینکه کیفیت در کشور مغفول مانده است گفت : با استقرار نظام کیفیت در کشور ، بسیاری از مشکلات بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی رفع خواهد شد.
وی گزارشی از کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت که نخستین بار در آبان سال 1377 برگزار شد ارایه کرد و افزود : اکنون پس از 12 سال با همکاری سازمان ها و نهادهای تاثیرگذار ، پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت برگزار می شود.
انتصاریان ، تصریح کرد :ارایه آخرین دستاوردها ، نشست های تخصصی برای تدوین راهبرد ملی کیفیت، برگزاری کارگاههای آموزشی در قالب پنل های تخصصی در روزهای یکشنبه و دوشنبه ( 9 و 10 آبان ) مهمترین اهداف پنجمین همایش بین المللی مدیریت کیفیت است.
نسخه قابل چاپ