یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   16:30:23
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر
1395/8/1 شنبه رییس جمهوری : اگر خدمات و کالای ما استاندارد نباشد ، بازار داخلی و خارجی را از دست می دهیم
رییس جمهوری، در مراسم روز ملی صادرات، همه بخش های کشور را به تلاش بیشتر برای صادرات و رونق اقتصادی کشور فرا خواند و تاکید کرد: " اگر خدمات و کالای ما استاندارد نباشد نه تنها بازار خارجی را از دست می‌دهیم حتی بازار داخلی را هم از دست خواهیم داد."
 
به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این مراسم گفت : " صادرات کالا و خدمات یک زنجیره است و همه این زنجیره‌ها باید در کنار هم و در داخل هم قرار بگیرند تا بتواند صادرات کالا و خدمات موفق محصول آن باشد."
دکتر روحانی  در ادامه اظهار داشت : " اساس اقتصاد مقاومتی هم تولید درون‌زاست. در داخل کشور باید تولید کنیم. اگر تولید ما با استانداردهای جهانی منطبق نباشد و کیفیت لازم را نداشته باشد و شرایط کشور باعث شود که آن محصول گرانتر از محصول رقیب به دست ما برسد قطعاً ما در بازار صادرات اگر هم موفق باشیم نمی‌توانیم برای میان مدت و بلندمدت ادامه دهیم."
رییس جمهوری با بیان اینکه ، " کنترل تولید در داخل، استاندارد بودن تولیدات داخل، محصولات و خدمات داخل به عنوان اولین زنجیره مهم است " افزود : اگر خدمات و کالای ما استاندارد نباشد نه تنها بازار خارجی را از دست می‌دهیم حتی بازار داخلی را هم از دست خواهیم داد.
دکتر روحانی ،  رونق تولید، را یکی از راههای مبارزه جدی با قاچاق کالا دانست و اظهار داشت : باید بدانیم مبارزه اصلی با قاچاق کالا تولید با کیفیت و  با قیمت مناسب در داخل است و گرنه موفق نمی شویم. "
رییس جمهوری در همین زمینه تاکید کردند : " راهش این است که ما بتوانیم در داخل جنس با کیفیت و رقابتی تولید کنیم و با استاندارد لازم که این اولین زنجیره است. یکی از فضاهای خوبی که در پسابرجام برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان بوجود آمده، فضای امکان مشارکت با شرکت‌های خارجی و با برندهای معتبر بین‌المللی است."
نسخه قابل چاپ