یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   14:54:00
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر



1395/7/14 چهارشنبه برنامه اجرایی تفاهم نامه بین مراکز اندازه شناسی ایران و ترکیه امضا شد

با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، برنامه اجرایی تفاهم نامه همکاری مشترک بین مرکز اندازه شناسی ایران و موسسه ملی اندازه شناسی ترکیه ، بعدازظهر امروز ، چهارشنبه 14 مهر در سازمان ملی استاندارد ایران امضا شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل : نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم امضای این برنامه اجرایی با اشاره به گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور اظهار داشت : اجرایی شدن تفاهم نامه که در زمینه استانداردسازی ، اندازه شناسی و تایید صلاحیت بین دو کشور منعقد شده بود می تواند به توسعه مبادلات تجاری کمک کند.

وی بر اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه تاکید و ابراز امیدواری کرد : با امضای این برنامه اجرایی شاهد افزایش فعالیت ها در زمینه استاندارد و کیفیت در دو کشور و به ویژه در زمینه فعالیت های مربوط به موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی ( سمیک ) باشیم.

در ادامه این برنامه ، مصطفی چیتن تاش ، مدیر موسسه اندازه شناسی ملی جمهوری ترکیه با اشاره به بازدید چند روزه خود از بخش های مختلف علمی و مرکز اندازه شناسی ایران ، پیشرفت های این مرکز  را قابل توجه دانست و تصریح کرد : در مورد فعالیت های اندازه شناسی می توانیم تجارب به دست آمده را به اشتراک گذاریم.

وی نیز بر اجرایی شدن این تفاهم نامه تاکید کرد و اظهار داشت : این همکاری ها می تواند فرصت مناسبی برای کشورهای عضو سمیک باشد.

خسرو معدنی پور ، رییس مرکز اندازه شناسی ایران در ابتدای این نشست به بیان گزارشی از سفر چند روزه هیات ترکیه پرداخت و اظهار داشت : بازدید از مرکز  علوم و فنون  لیزر ایران بسیار مورد توجه هیات ترکیه قرار گرفت.

وی ، روزآمد شدن و تجهیز مراکز آزمایشگاهی، توسعه روابط و انتقال تجربیات از طریق آموزش را از مهمترین برنامه های مرکز در این سند اجرایی دانست .

یادآور می شود ، یادداشت تفاهم همکاریهای علمی، فنی و تحقیقاتی در حوزه های اندازه شناسی، تبادل اطلاعات و انجام مشاوره در قالب کار گروه اجرایی مشترک ، ابتدای سال جاری و در حضور روسای جمهوری دو کشور در ترکیه امضا شد.

نسخه قابل چاپ