یکشنبه 16 اردیبهشت 1403   15:57:10
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار آرشيويبيشتر


1395/7/14 چهارشنبه رییس سازمان ملی استاندارد ایران : حوزه خدمات مهم ترین دغدغه سازمان ملی استاندارد ایران است
نیره پیروزبخت ، در سومین نشست تخصصی شورای اداری دستگاه های اجرایی استان تهران که عصر دیروز ، سه شنبه 13 مهر به ریاست استاندار استان تهران در تالار وحدت برگزار شد، اعلام کرد: پوشش استاندارد به حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز ورود پیدا کرده است.
به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست با اشاره به اینکه در فضای رقابت پذیری جامعه، استاندارد درهمه زمینه ها وجود دارد تصریح کرد: یکی از مبانی اصلی برنامه ریزی کشورهای پیشرفته جهان برای افق 2020، توجه جدی به مقوله استاندارد در بخش های مختلف به ویژه خدمات است.
وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرایی با سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: قاطعانه می گویم در صورت عدم همکاری دستگاه ها، نمی توانیم بخشی از خدمات خود را ارائه دهیم.
پیروزبخت به حادثه روز گذشته سقوط آسانسور در دانشگاه صنعتی شریف تهران اشاره کرد و گفت: اداره کل استاندارد استان تهران دراسفند سال گذشته هشدارهای لازم دراین خصوص را به مسئولان این دانشگاه داده بود.
وی با اشاره به اینکه ارزیابی استاندارد بودن تجهیزات شهربازی ها از جمله وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد ایران است خاطرنشان کرد: متاسفانه در این ارزیابی ها بسیاری از خطرات تشخیص داده شده و شهربازی پلمب می شود که بعد از آن به بهانه های مختلف شاهد فک پلمپ آن هستیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین با اشاره کنترل حدود سه هزار ایستگاه عرضه سوخت سی ان جی در سراسر کشور طی سال گذشته افزود: در این بازدیدها 100 ایستگاه غیراستاندارد شناسایی و تعطیل شدند.
پیروزبخت در ادامه به بند 24 سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده اشاره کرد و گفت: براساس فرمان رهبری، توسعه پوشش استاندارد باید به تمام کالاها و خدمات داخلی که در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد، گسترش یابد.
وی، گسترش پوشش استاندارد را یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید عنوان کرد و یادآور شد: این درحالی است که از 80 هزار کالا و خدمات تولیدی داخل کشور تنها 800 مورد تحت پوشش استاندارد اجباری قرار دارند.
رئیس سازمان ملی استاندارد به اقدام بسیار مهم دولت یازدهم در حوزه استاندارد اشاره و اظهار کرد: دو ماه قبل ابلاغیه ای از سوی معاون اول رئیس جمهوری به واحدهای تولیدی ارسال شد که برمبنای آن تولید هر کالا و خدمات جدید نیازمند پیوست استاندارد است
 نیره پیروزبخت در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع استاندارد در دنیا ، گفت : مساله استاندارد مهمترین مشکل کشور انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه با اشاره به سه دستاورد مهم این حوزه پس از اجرایی شدن برجام گفت: پس از حدود 10 سال تعلل، عضویت این سازمان در مجمع تایید صلاحیت استاندارد پذیرفته شد و اکنون گواهینامه سازمان استاندارد ایران در 68 کشور مورد قبول است.
وی افزود: دستاورد دیگر ما عضویت در مجمع بین المللی اوزان و اندازه گیری است که پس از انقلاب اسلامی عضویت ما لغو شده بود ولی اکنون گواهینامه استاندارد ایران در این حوزه در 120 کشور جهان معتبر است.
پیروبخت خاطرنشان کرد: دیگر دستاورد مهم استاندارد ایران پس از اجرایی شدن برجام، سپردن مسئولیت استانداردهای کدکس(Codex) غذایی 18 کشور در منطقه خاورنزدیک به جمهوری اسلامی ایران است.

 
نسخه قابل چاپ