social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

ریاست سازمان

بيشتر

چهارشنبه1402/3/17

17:22:4

1152

همکاری جهاد دانشگاهی با سازمان ملی استاندارد ایران در تدوین استانداردهای نوین

در نشست مشترک روسای سازمان ملی استاندارد ایران و جهاددانشگاهی بر توسعه همکاريها و بهره مندی از ظرفیت های دوجانبه تاکید شد.
دکتر مهدی اسلام پناه در جمع روسای دانشگاه، اساتید، نخبگان و اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی، سازمان ملی استاندارد ایران را سازمانی مردمی و متعلق به جامعه علمی کشور دانست و گفت: همکاری بامجموعه انقلابی و ارزشمند جهاد دانشگاهی در اولویت این سازمان قرار دارد.
دکتر اسلام پناه در این نشست، که امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد) در سازمان ملی استاندارد ایران و با حضور، معاونان، مدیران ، روسای مراکز و پژوهشگاه استاندارد برگزار شد، انتخاب مدیران سازمان ملی استاندارد ایران در سراسر کشور از بین اعضای هیات علمی دانشگاه را نقطه قوت این سازمان در دوره تحولی دانست.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری بسیار خوبی که در جهاد دانشگاهی وجود دارد، گفت: اعتقاد جدی داریم از ظرفیت های نهادهای انقلابی مثل جهاددانشگاهی در طرح تحولی استاندارد استفاده کنیم.
وی با اشاره به سرمایه انسانی علمی در جهاد دانشگاهی، افزود: بهره مندی از توان نیروهای علمی و دانشگاهی در بخش های نظارتی، تاییدصلاحیت، حلال، کالا و خدمات، همچنین عضویت در کمیته های بین المللی مورد توجه است.
دبیر شورای عالی استاندارد، احیاء و اجرایی شدن تفاهمنامه فی مابین را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برای تسریع در اجرای تفاهمات فی مابین لازم است حوزه های مختلف تخصصی در سازمان ملی استاندارد ایران با بخش های علمی و آزمایشگاههای مرتبط هماهنگ شوند تا موضوعات به صورت تخصصی و بخشی دنبال شود.
دکتر اسلام پناه در خصوص همکاريهاي مشترک توضیح داد: دانشگاه تهران در حوزه خدمات، دانشگاه علم و صنعت با ایجاد مرکز تست تصادف، پارک های علم و فناوری در استانداردسازی علم نوظهور،  پژوهشگاه جهاد در حوزه آزمون و سایر آموزش ها و .... می توانند با سازمان ملی استاندارد ایران همراه شوند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه به استفاده از ظرفیت رسانه ها با اتکا به ایمان و امید که در بيانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی ) به آن اشاره شده است، از دیگر موضوعات مورد توجه این همکاری در پارک علم و فناوری برشمرد.
دبیر شورای‌عالی استاندارد با اشاره به تحقق همه برنامه‌های این سازمان در دوره تحولی، گفت:  با استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی و بهره مندی از ظرفیت فرهیخته دانشگاهی در جهت نهضت کیفیت، گام های تحولی را برمی داریم.
دکتر اسلام پناه با اشاره به آزمایشگاه‌های تخصصی در مجموعه های دانشگاهی گفت: استاندارد حلال نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، که با توجه به ظرفیت آزمایشگاهی جهاددانشگاهی، در این بخش می توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.
دکتر حسن مسلمی نایینی، رییس جهاد دانشگاهی، استاندارد را نیاز همه کشور از جمله جهاد دانشگاهی دانست و گفت: سرمایه انسانی علمی ، مجموعه های تحقیقاتی و امکانات آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی در کل کشور آماده همکاری با سازمان ملی استاندارد ایران است.
وی تشکیل شورای هماهنگی برای اجرای تفاهم نامه ها و مصوبات را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد که با ایجاد این شورا، فصل مشترکی برای فعالیت در حوزه های تخصصی به ویژه علوم نوظهور ایجاد شود.
مشارکت در تدوین استانداردهای تخصصی، عضویت متخصصان جهاد دانشگاهی در کمیته های ملی، تاسیس آزمایشگاه مرجع، آموزش و توانمندسازی با هدف توسعه همکاريهاي بین المللی از جمله پیشنهاداتی بود که از سوی جهاد دانشگاهی مطرح شد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پایان اعلام کرد: با ابلاغ بخش نامه به ادارات کل استاندارد استان‌ها در سراسر کشور، همکاری این سازمان با جهاد دانشگاهی آغاز می شود و بطور حتم این اتفاق استانها را به سمت خودشکوفایی خواهد برد.


برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.
نسخه قابل چاپ