social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

ریاست سازمان

بيشتر

يكشنبه1402/3/7

14:47:3

2048

دکتر اسلام پناه :

کلید توسعه مدیریت، جانشین پروری با الگوی مناسب است

به همت دفتر آموزش و توانمندسازی سازمان ملی استانداردایران، گردهمایی سه روزه برای کارکنانی که به تازگی جذب سازمان ملی استاندارد ایران در سراسر کشور شده اند برگزار شد.
دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در نخستین روز از این گردهمایی آموزشی در جمع ۲۰۰ نفری کارکنان جدید این سازمان، با تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا علیه السلام ابراز امیدواری کرد؛ همه شما در طول خدمت خود، برای ساختن آینده ای بهتر موفق باشید.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران از برگزاری این گردهمایی قدردانی کرد و بااشاره به تاخیر در انجام این امر مهم گفت: یکی از کارهای برجای مانده، برگزاری این گردهمایی آموزشی بود که با تلاش تیم جدید به سرانجام رسید.
دبیر شورای عالی استاندارد، فرایند آموزش را پیچیده اما ارزشمند دانست و افزود: یادگیری منجر به کسب دانش و خلق ارزش می شود و هنجار درون‌سازمانی را به دنبال دارد و می تواند باورها و عادت ها را تحت تاثیر قرار دهد.
دکتر اسلام پناه با اشاره به وجود پژوهشگاه استاندارد و حضور اعضای هیات علمی در این سازمان ادامه داد: جای تاسف دارد که آموزش در این سازمان ملی و حاکمیتی به فراموشی سپرده شده و زنجیره آموزش برای خلق ارزش ها به درستی شکل نگرفته است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه هنر یادگیری و آموزش باید در این سازمان تقویت شود، اظهار داشت: کسب علم و بکارگیری آن در انجام وظایف، رفاه و اطمینان خاطر را برای مردم به همراه دارد.
وی یادگیری را یک وظیفه و الزام دانست و گفت: باید در حوزه آموزش سرمایه گذاری کنیم به ویژه برای نسل جوان و با انرژی که به تازگی وارد سازمان میشوند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران خطاب به جمع حاضر در این گردهمایی آموزشی با بیان اینکه برای تحول، باید باورها تغییر کند، یادآور شد: شما آینده سازان و مدیران فردای این سازمان هستید بنابراین به دنبال الگوهای مدیریتی مناسب باشید.
دکتر اسلام پناه با اشاره به ایجاد مدیریت ارزش در سازمان ملی استاندارد ایران، تاکید کرد: شما جوانان، با حفظ ارزش ها می توانید تغییرات اساسی را ایجاد کنید و با باور و اطمینان از حق الناس صیانت کنید.
دبیر شورای عالی استاندارد، با بیان اینکه نباید دچار آفت روزمرگی شوید تصریح کرد: در مقابل این آفت ها، کنش متقابل داشته باشید.  
وی، نیروهای متخصص و جوان را سرمایه های اصلی این سازمان دانست و یادآور شد: این سازمان باید به دست شما حفظ شود و ارتقا یابد.
دکتر اسلام پناه، مدیران فردا را نیازمند شبکه ای دانست که بتوانند در آن رشد و پیشرفت کنند.
وی، ادامه داد: با آموزش و یادگیری باید سازمان ملی استاندارد ایران را به یک دستگاه یاد دهنده تبدیل کنید.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: این سازمان زیر نظر مستقیم رئیس جمهور اداره می شود و باید به عنوان مرجع اطمینان بخش در تراز جایگاهی که دارد، رشد کند.
دبیر شورای عالی استاندارد به عقب ماندگی تاریخی این سازمان اشاره کرد و گفت:  با حلقه فرتوت گذشته نمی توان گام های تحولی را با اطمینان برداشت و امید من در جبران این عقب ماندگی شما نیروهای جوان، تحصیل کرده و پرانرژی هستید تا آینده روشنی را از امروز برای فردایی بهتر رقم بزنیم.
وی با اشاره به فقر نیروی انسانی در سازمان ملی استاندارد ایران، ابراز داشت: در طول دهه گذشته ماهیت سازمان از بین رفته و فرصت ها در اختیار مافیای قدرت و ثروت قرار گرفته است، درحالیکه این فرصت هاحق مردم و سهم مردم بوده که با کمک شما دوباره آنها را به مردم برگردانیم.
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران برای نخستین بار از ظرفیت هیات علمی دانشگاه در بخش های مدیریتی استفاده کردیم، گفت: ورود مدیران علمی و دانشگاهی برای جانشین پروری در این سازمان الزامی بود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، افزود: نیروهای جوان و مستعد در کنار افراد علمی و فرهیخته دانشگاهی می توانند رشد کنند و در آینده نزدیک در پستهای مختلف مدیریتی به فعالیت خود ادامه دهند، در همین راستا برخی افراد که منافعشان به خطر افتاد، ناراحتی کرده و تشویش اذهان می‌کنند.
وی، علت ورود مدیران علمی راجانشین پروری برای مدیران آینده سازمان دانست و اظهار داشت: کلید توسعه مدیریت، جانشین پروری با الگوی مناسب است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: پیوسته اصرار به تغییر دارم و معتقدم تحول ایجاد نمی شود مگر با تغییر، بنابراین لازم است، تغییر پیوسته و مستمر شکل بگیرد.
دبیر شورای عالی استاندارد در ادامه به تغییرات اساسی در سازمان ملی استاندارد ایران از جمله چارت سازمان اشاره کرد و گفت: علاوه بر اصلاح و به روزرسانی دستورالعمل ها و روش های اجرایی، تدوین دستورالعمل های جدید متناسب با نیاز جامعه در دستور قرار گرفت که پس از نهایی شدن، برای اجرا به ادارات کل استاندارد استان ها ابلاغ شد.
دکتر اسلام پناه در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص بهبود معیشت کارکنان، اظهار داشت: با تامین منابع مالی و دریافت فوق العاده ویژه همچنین سختی کار، برای ترمیم حقوق و رفاهی کارکنان که به علت عدم تلاش مسئولان پیشین نادیده گرفته شده بود تلاش کردیم و خوشبختانه توانستیم تا حدودی این عقب ماندگی را جبران کنیم.
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه به زودی تعداد زیادی از آزمایشگاه های همکار به دلیل عدم کارایی تعلیق می شوند گفت ‌: هیچ تخلفی در دوره تحولی قابل اغماض نیست.
وی از اجرای طرح های عمرانی و زیرساخت های فناورانه در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: طرح تامین مسکن صرفا برای جوانان شاغل سازمان در سراسر کشور اجرا می شود و در این خصوص شرایط برای همه افراد در هر نقطه کشور یکسان خواهد بود.
دکتر اسلام پناه با ابراز خرسندی از اتفاقات بزرگی که در دوره تحولی در سازمان ملی استاندارد ایران رخ داده است، گفت: این در حالی بود که بسیاری از تلاش شبانه روزی ما ناراحت بوده و بعضا مانع تراشی می کردند اما با وجود تمام سختی ها راضی هستم و امیدوارم با همت شما جوانان شاهد اتفاقات بزرگتری در جهت رشد و تعالی این سازمان باشیم.
گفتنی است؛ دوره آموزشی مذکور با هدف آشنایی نیروهای جدید با ساختار، فرآیندها، قوانین و مقررات و سایر فعالیت های سازمانی از امروز، یکشنبه ۷ خرداد در محل سازمان ملی استاندارد ایران در کرج آغاز شد و تا سه شنبه ۹ خرداد ادامه دارد.
نسخه قابل چاپ