social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

ریاست سازمان

بيشتر

سه‌شنبه1402/2/12

08:33:4

1643

دبیرخانه کمیسیون های تخصصی، مسیری سبز برای تعمیق روابط سازمان ملی استاندارد ایران با تشکل های خصوصی

نمایندگان تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان، اتحادیه ها، تشکل های صنفی با رئیس سازمان ملی استاندارد ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست هم اندیشی که عصر امروز در محل سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد هدف از تشکیل کیمسیون های تخصصی با تشکل های خصوصی را تعمیق روابط به نفع تولید، واردات و توسعه صادرات کشور دانست.
دکتر اسلام پناه در جمع نمایندگان تشکل ها، سازمان ملی استاندارد ایران را سازمان مردمی معرفی کرد و افزود: این سازمان متعلق شماست و این امکان را فرآهم کردیم تا تمامی نظرات، پیشنهادت و مطالبات خود را از طریق این کمیسیون مطرح و پیگیری کنید.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران به تدوین بسته تحولی مرتبط با شعار سال اشاره کرد و اظهار داشت: این بسته به منظور کمک به رشد تولید تنظیم شده است که به زودی برای اجرا ابلاغ می شود.
دبیرشورای عالی استاندارد به طرح ویژه عیدانه همچنین مقابله با کم فروشی در سازمان ملی استاندارد ایران اشاره کرد که با همراهی و کمک انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی در سراسر کشور به نحوی شایسته برگزار و دستاوردهای خوبی به ویژه در کاهش آمار میزان کم فروشی برجای گذاشت.
 
* ترخیص کالا از گمرکات در حداقل زمان
دکتر اسلام پناه در ادامه از ترخیص ۸۰ درصد مجموع کالاهای وارداتی به کشور بین ۵ تا ۷ روز خبر داد و گفت: این اقدام به دنبال ۴۳ جلسه مستمر با مدیران کل استان‌های مرزی کشور حاصل شده که به استحضار رییس جمهور محترم رسیده است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به مدت زمان ۲۰ درصد مابقی کالاها اظهار داشت: این درصد شامل کالاهایی می شود که برای ترخیص نیاز به تست های دارد که مشمول طول زمان می شود.
دبیر شورای عالی استاندارد با بیان اینکه امروزه دپوی کالا در گمرکات نداریم اعلام کرد: این در حالی است که سال گذشته ۵/۵ میلیون تن کالا در گمرکات دپو شده بود.

*کیفیت خودرو تصاعدی افزایش می یابد
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه تعداد استانداردهای قطعات خودرو افزایش می یابد، گفت: تعداد استانداردهای قطعات خودرو تا شهریورماه امسال به ۵۰۰ استاندارد مشمول مقررات استاندارد اجباری و در مرحله بعد تا پایان سال به ۱۰۰۰ استاندارد افزایش پیدا می کند و خودروساز برای تولید ملزم به رعایت همه استانداردهاست.
در این نشست هم اندیشی، اعضای تشکل ها و نماینده تولیدکنندگان نقطه نظرات خود را برای تحقق شعار سال مطرح کردند.
مقرر است؛ این جلسات برای تبادل نظرات ، کسب نظرات کارشناسی و رفع موانع بصورت مستمر و با انجمن های مختلف ادامه داشته باشد.

برای مشاهده تصاویر کلیک کنید.
نسخه قابل چاپ