social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

ریاست سازمان

بيشتر

چهارشنبه1402/1/16

14:46:1

917

دکتر اسلام پناه:

تولید پایدار و رقابتی؛ عامل اصلی در جهت توسعه بازارهای صادراتی است

دکتر مهدی اسلام پناه در جمع مدیران و معاونان معاونت نظارت براجرای استاندارد با اشاره به تکالیف متعددی که قانون برای این سازمان متصور شده است، گفت: در سال جدید اولویت های کاری این معاونت را احصا کرده و با رویکرد تحولی در حداقل زمان اجرایی کنید.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، معاونت نظارت براجرای استاندارد را یکی از حساس ترین و با اهمیت ترین بخش های این سازمان دانست و افزود: سال گذشته در مسیر اصلاحات ساختاری ،ریل گذاری جدید داشتیم تا با حرکت در این مسیر قانونی بتوانیم به نفع مردم قدم های خوبی را برداریم.
دکتر اسلام پناه در این نشست با اشاره به نقش استاندارد در تولید ناخالص ملی، ارزش افزوده و بهره وری اظهار داشت: رشد تولید، کیفی سازی ، ورورد به عرصه های بین المللی ما را با پدیده ای به نام «اقتصاد استاندارد» مواجه می سازد.
وی با بیان اینکه نظامات استانداردسازی، تایید صلاحیت، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی باید معطوف به گشایش بازارهای جدید و ایجاد ارزش افزوده باشد، تصریح کرد: تطابق استاندارد با زبان بین المللی منجر به خلق ثروت و رفاه نسبی می شود.
دکتر اسلام پناه محوری ترین بخش بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام برای نهاد استانداردسازی ایران را مسئله‌ کیفیّت و رقابت‌پذیری محصولات دانست و اعلام کرد: این موارد را تکلیف سازمانی و محور اصلی نقش آفرینی در تحقق شعار امسال می دانیم.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تولید پایدار، مانا و رقابتی در جهت کشف و حفظ بازارهای صادراتی را در سال جدید مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: نظامات استاندارد با تسهیل گری، از تولید باکیفیت برای رقابت در بازارهای بین‌المللی حمایت می کنند.
دبیر شورای عالی استاندارد، تدوین استانداردهای جدید را معطوف به کشف بازارهای جدید دانست و خاطرنشان کرد: تطابق استاندارد با زبان بین المللی منجر به دستیابی به بازارهای جهانی، خلق ثروت، ارزش افزوده ، کاهش تورم و یک زندگی خوب می شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه گفتمان استاندارد در ادبیات صنعتی، اقتصادی و ‌دانش باید به گونه ای باشد که رشد کیفیت را رقم زند، افزود: مقیاس اقتصادی کشور ما برای رشد تولید کافی نیست بنابراین برای ورود به بازارهای بین المللی جدید لازم است مقیاس های اقتصادی بزرگتری را هدف‌گذاری کنیم.
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه تاکتیک ما در سال جدید برای ذینعفان برد برد است گفت: با حرکت در مدار قانون قانون همواره سربلند خواهیم بود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تکریم ارباب رجوع را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه ما باید با تعصب سازمانی نسبت به رفع مسائل ارباب رجوع تلاش کنیم.
دکتر اسلام پناه با تاکید بر همبستگی و انسجام درون سازمانی اظهار داشت: سرمایه انسانی در یک سازمان تعیین کننده پیشبرد اهداف و استراتژی ترسیم شده است و باید از آن صیانت کرد.
نسخه قابل چاپ