social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

ریاست سازمان

بيشتر

سه‌شنبه1402/1/15

15:09:4

1323

دکتر اسلام‌پناه در دیدار نوروزی با کارکنان:

استاندارد با به کارگیری دانش فنی، نقش بسزایی در رشد تولید و اقتصاد ملی دارد

دکتر مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در دیدار نوروزی با کارکنان این سازمان، گفت: همه ما در سالی که گذشت، دورانی پر فراز و نشیب و متعالی را در عرصه کیفیت و نظام استاندارد با هدف احقاق حقوق مردم گذراندیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار که پیش از ظهر امروز در کرج برگزار شد با تبریک سال نو و تقارن بهار طبیعت و بهار شریعت، گفت: کوشش فرد فرد شما همکاران را ارج می‌نهم و از درگاه خداوند متعال، سالی توأم با سلامتی، سعادت و بهروزی برایتان آرزومندم.
دکتر مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع کارکنان این سازمان با نگاهی گذرا به فعالیت‌های این سازمان در سالی که گذشت، به تبیین برنامه‌های پیش‌رو در سال "کاهش تورم، رشد تولید" پرداخت که در ادامه می‌خوانید..
 
استاندارد در سالی که گذشت؛
سازمان ملی استاندارد ایران در مسیر تحول خود اقدامات ویژه و متمایزی را رقم زد که این اقدامات، حاصل تلاش همه همکاران در حوزه‌‌های مختلف بود.
سعی ما بر این بود که در راستای انجام تکالیف و برنامه‌های سازمانی جایگاه این سازمان را ارتقا دهیم؛ اما هنوز برای رسیدن به جایگاه واقعی سازمان راه زیادی داریم .
سالی که پشت سر گذاشتیم، کوشیدیم تا با همکاری یکدیگر در مسیر اهداف دولت مردمی سیزدهم از سلامتی، بهداشت و ایمنی عمومی دفاع جانانه کنیم.
با برنامه‌ریزی و اصلاحات ساختاری دستاوردهای خوبی رقم خورد به‌ویژه در زمستان 1401 توانستیم بحران‌ها را با افتخار سپری کردیم.
طرح ویژه عیدانه برای دومین سال با بهبود نقاط ضعف، کامل‌تر از قبل پیش‌بینی شد؛ رشد 610 درصدی صدور نشان حلال را در ماه‌های پایانی سال به ثبت رساندیم، با بازنگری در استانداردها، دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی تحولی در نظام استانداردسازی رقم خورد و با تکلیف دولت، طرح پایش و نظارت بر کمیت فرآورده‌های پیش‌بسته‌بندی برای مقابله با کم‌فروشی در دستورکار قرار گرفت.

میزبانی شهید گمنام، زیباترین حالت معنوی بود؛

یکی از زیباترین حالات معنوی ما در سال گذشته میزبانیِ شهید گمنام بود؛ که تلاش کردیم به نحوی شایسته رعایت میزبانی را بجا آوریم.
شایستگی و سعادت این میزبانی 5 بهمن سال گذشته برای همه ما در سازمان ملی استاندارد ایران حاصل شد.
 
در سال ۱۴۰۱ گفتمان بین‌المللی خوبی شکل گرفت؛
بی‌گمان، حضور موفق و تحولی سازمان ملی استاندارد ایران در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، مرهون بردباری و تلاش بی‌وقفه شما عزیزان در ایجاد بستر مناسب برای تداوم خدمات مفید و مؤثر به ملت عزیز است.
حضور جمعی از افراد با استعداد و علاقه‌مند در کمیته‌های فنی متناظر ایزو بیانگر تلاش در عرصه‌های بین‌المللی است.
حضور فعال ما در مجمع عمومی ایزو در ابوظبی باعث شد نخستین دیپلماسی ما با عربستان شکل گیرد و جزو اولین دستگاهی بودیم که همکاری خود را با آن کشور آغاز کردیم چه بسا که این تعامل مقدمه‌ای شد برای بسیاری از تغییرات سیاسی؛ در همان رویداد بین‌المللی، وقتی میزبانی از اعضای ایزو را با افتخار و اعتماد مطرح کردیم مورد اقبال مسئولان ایزو قرار گرفت.
با جدیت برنامه‌های بین‌المللی را دنبال کردیم بگونه‌ای که امروزه سازمان‌های بین‌المللی با نگاهی خردمندانه و متفاوت از پیشنهادات سازمان ملی استاندارد ایران استقبال کنند.
 
سرمایه انسانی سازمان باید رشد کند؛
این سازمان، سازمانی مردمی است که باید برای آن تلاش کرد.
من معتقدم باید از وجود جامعه نخبگانی و مؤلفه‌هایی که می‌تواند به کارآمدی سازمان کمک کند؛ بهره‌مند شویم.
در همین راستا در سال جاری جمع زیادی از نخبگان وارد این سازمان می‌شوند تا به این جمع علمی برای تحقق اهداف کلان کشور بپیوندند.
باید تراز علمی سازمان را بالا ببریم؛ به‌همین منظور جذب ۱۵۰۰ نخبه را در دستور کار داریم.
این سازمان، سازمان خویشاوندی و قومیتی نیست، سیاست من این است که باید نخبگان جوان وارد این سازمان شوند تا آینده‌ای روشن را برای سازمان رقم بزنند.

 
نقش سازمان ملی استاندارد ایران در مهار تورم و رشد تولید؛
استانداردها نه تنها بازدارنده نیستند بلکه استاندارد در افزایش توان رقابت و رشد اقتصاد آثار مستقیم دارد و  در همه جوامع عاملی برای رشد و توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.
استاندارد می‌تواند با بکارگیری دانش فنی، آثار خوبی را در اقتصاد ملی برجای گذارد و با ایفای نقش مؤثر در تولید، سرمایه‌گذاری، ارائه مجوزها و رویه‌ها در ارزش‌افزوده و تولید ناخالص ملی اثرگذار باشد.
سطح استانداردهای زندگی در یک کشور بیانگر توان آن کشور در انطباق با استانداردهاست. رفاه و سطح زندگی استاندارد با تولید کالا و خدمات استاندارد در یک کشور رقم خورده است و آن رفاه می‌تواند تورم را مهار کند.
نقش استاندارد در جامعه برد- برد است و معتقدم نفع تولیدکننده در رعایت استاندارد مقدم بر مصرف‌کننده است.
مسأله محوری ما در سطح کلان ؛ تسهیل‌گری برای کمک به رشد تولید، کاهش تورم و رضایت‌مندی عمومی است.
 
سازمان در ساختار جدید باید چابک شود؛
سلامت نظام اداری، بهسازی در فرآیندها و تصمیم‌گیری‌ها، شایسته‌سالاری، شفافیت، عدالت سازمانی جزو اهدافی است که با هدف رضایت و همبستگی درونی دنبال می‌شود.
همه کارکنان این سازمان حقوقی دارند که باید به آن توجه کرد. ساختار سازمان از مهم‌ترین برنامه‌‌های در دست اقدام است که باید به‌گونه‌ای ترسیم شود تا بتوانیم به نحوی شایسته نیاز جامعه را پاسخگو باشیم.
سازمان ملی استاندارد ایران در ساختار جدید ضمن چابکسازی؛ نقش‌ها را بر اساس شایستگی‌ها تعیین خواهد کرد.
 
 برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.
نسخه قابل چاپ