social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

دوشنبه1401/9/14

09:20:0

463

دکتر اسلام پناه:

رشد اقتصادی در استان ها با تقویت و توسعه نظام استاندارد میسر می شود

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت:رشد تولید ناخالص ملی در استان مرکزی نیازمند تقویت و توسعه نظام استاندارد در تمام ابعاد است و این مهم باید در اولویت اقدامات حلقه مدیریتی استان قرار گیرد.
دکتر مهدی اسلام‌پناه، شامگاه یکشنبه در پایان برنامه سفر ۲ روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: سازمان ملی استاندارد ایران بر مبنای برنامه‌های از پیش طراحی شده و تحولی، گام به گام حرکت می‌کند؛ شعارهای سال که از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری می‌شود سرلوحه تصمیمات راهبردی سازمان بوده و خواهد بود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، با اشاره به شعار سال اظهارداشت: در حوزه دانش‌بنیان تمرکز سازمان بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، نماد دانش‌بنیان، کیفی سازی، استاندارسازی و بومی‌سازی محصولات این شرکت‌ها و کمک به رفتار زنجیره‌ای دانش‌بنیانی از سال گذشته در اولویت اقدامات به ویژه صنایع پایین‌دستی، قرار گرفته است.
دبیر شورای عالی استاندارد در خصوص رعایت استانداردها در صنعت خودرو نیز گفت: تمرکز سازمان در صنعت خودروسازی به کل زنجیره از قطعه تا محصول تولیدی کارخانه‌ها و خدمات پس از فروش آن مدنظر ویژه است.
 وی افزود: اجرای استاندارد خدمات پس از فروش در صنایع لوازم خانگی و صنایع مهمی که مورد استفاده مردم است نیز دنبال می شود.
دکتر اسلام‌ پناه‌، استان مرکزی را پایتخت صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: این استان ظرفیت‌های مناسبی به منظور ارتقای مقیاس توسعه اقتصادی کشور دارد، و اطمینان خاطر دارم با نقشی که به صورت جهادی مدیران استان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، صنعتی و رفع مشکلات واحدهای بزرگ و پایه رقم می‌زنند، شاهد ارتقای رتبه‌های شاخص استان در آینده بسیار نزدیک خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سفر ۲ روزه به استان مرکزی دستاوردهای خوبی هم در نظام استانداردسازی، هم در رفتار آینده استانداردی در مقیاس اقتصاد صنعتی استان خواهد داشت.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: همچنین در نشست شورای استاندارد استان مصوبات خوبی در حوزه کالا‌ها و خدمات با حمایت استاندار شکل گرفت و رفع مصداقی مسائل در شورای گفت‌وگو و ستاد تسهیل استان هم از دستاوردهای خوب این سفر بود.
دکتر اسلام پناه عنوان کرد: در این سفر توصیه‌ها و دغدغه‌های فعالان اقتصادی و واحدهای صنعتی، اخذ و بسیاری از موانعی که باید از سوی دستگاه های ملی در تهران ارجاع می شد، رفع شد و ۳۹ تفویض اختیار برای استانداردسازی، تأیید صلاحیت، ارزیابی انطباق و اندازه‌شناسی به استان داده شد.
 رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه، دسترسی به تمام اهداف سفر هم به صورت تکنیکی راهبردی انجام شد، ابراز امیدواری کرد: در آخرین ارزیابی که ماه‌های آینده از عملکرد شرایط استان داریم شاهد نتایج مثبت در راستای رشد و توسعه اقتصاد صنعتی، تجارت و استاندارد و کیفی سازی محصولات باشیم.
استاندار استان مرکزی نیز بیان کرد: استاندارد مرز بسیار مهمی بین  کالا و خدمات باکیفیت و نامرغوب است، از این رو کیفی‌سازی این ۲ بخش مطالبه و نیاز عمومی و دغدغه مقام معظم رهبری بوده است.
 فرزاد مخلص الائمه، افزود: سازمان ملی استاندارد مرزبان این نقطه حساس و در مرحله اول بحث مهم ارتقای کیفیت کالا است که به شدت به آن نیازمند هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد؛ همه دستگاه‌های اداری و اجرایی وابسته به دولت، وظایف خود را در قبال استاندارد به دقت ایفا کنند و در تعامل با استاندارد، در مأموریت خود بیشترین توفیق و موفقیت خود را کسب کنند.
استاندار استان مرکزی با بیان اینکه برخی از مسائل درگیر بوروکراسی اداری است، گفت : دیوان‌سالاری مانع شتاب‌ بخش تولید می‌شود که نوع نگرش مسئولان سازمان ملی استاندارد، شتاب‌بخشی به  تولید و حذف دیوان‌سالاری زائد است.



نسخه قابل چاپ