social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

سه‌شنبه1401/9/15

10:22:0

275

استاندارد بوشهر خبر داد:

پنج محصول كشاورزي، پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها را كسب كردند

روابط عمومی استاندارد استان بوشهر از صدور 5 پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی خبرداد.
 روابط عمومي اداره كل استاندارد بوشهر از موافقت با صدور 5 فقره پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی شامل محصول ریحان، گوجه فرنگی گلخانه ای، فلفل قلمی، خرفه و نعناع با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران بر اساس دستورالعمل صدور، تجدید، تعلیق، رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی توسط اداره کل استاندارد استان خبر داد.
مسئول روابط عمومی در این خصوص گفت: این اداره کل به منظور نظارت مستمر بر عملکرد واحدهای دارای پروانه کاربرد نشان حدمجاز، توسط شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده نسبت به انجام بازرسی های ادواری و نمونه برداری اقدام می نماید.
ایشان ادامه داد: کشاورزان متقاضی دریافت پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها پس از ارائه فرم درخواست پروانه به همراه سایر مدارک لازم از جمله : تصویر پروانه فعالیت، شناسنامه محصول و معرفی مدیر کنترل کیفیت به سازمان جهاد کشاورزی استان و تایید آن، باید نسبت به عقد قرارداد با یکی از شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده اقدام نمایند.
وي افزود: پس از انجام بازرسی و نمونه برداری و مطابقت محصول مورد نظر با استانداردهای ملی مربوط توسط آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده و ارسال مدارک و مستندات لازم به سازمان جهاد کشاورزی استان و از سوی شرکت بازرسی و اخذ کد شناسایی محصول مراتب از طریق سامانه سماک آماده طرح در کمیته علائم این اداره کل می شود.
ایشان همچنین خاطر نشان کرد: صدور پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها در راستای کاهش استفاده از آلاینده های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی و حفاظت از منابع آب و خاک و تضمین ایمنی و سلامت آحاد جامعه انجام می گیرد و می تواند در صادرات محصولات کشاورزی استان نقش موثری ایفا نماید.

تصاویر

نسخه قابل چاپ