social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

سه‌شنبه1401/9/15

08:23:4

123

سه شنبه 1401/9/5

هنگام خرید لوازم خانگی به برچسب های انرژی توجه کنید

مدیر کل استاندارد مازندران گفت: مردم در هنگام خرید لوازم خانگی به برچسب های انرژی توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مازندران، محمد ملاعلی پور، مدیر کل استاندارد مازندران، اظهار داشت: در حال حاضر استانداردهای تعیین معیار مصرف انرژی و دستورالعمل برچسپ انرژی تجهیزات انرژی بر، بویژه لوازم خانگی مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد می باشد.

وی تصریح کرد: برچسپ انرژی مصرف کنندگان را با میزان کارایی مصرف انرژی وسایل انرژی بر آشنا می سازد. بخشی از برچسپ انرژی مقایسه ای حروف لاتین از A تا G و در برخی استانداردها نظیر وسایل برودتی خانگی (یخچال و فریزر) از A+++ تا D و هفت رنگ از سبز تا قرمز مشخص شده که هر حرف و هر رنگ نشان دهنده مرتبه ای از مصرف انرژی وسیله است.

ملاعلی پور یادآور شد: حرف A و رنگ سبز پر رنگ نشانگر کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی وسیله و حرف G و رنگ قرمز نشانگر بیشترین مصرف و کمترین کارایی وسیله می باشد.

این مقام استاندارد استان مازندران با اشاره به این که مصرف کنندگان با دیدن برچسب رتبه انرژی از میزان مصرف انرژی و کارایی وسیله آگاه میشوند و می توانند وسیله کم مصرف را نسبت به وسایل مشابه تشخیص داد، افزود: استفاده از برچسب انرژی فواید گوناگونی برای مصرف کنندگان این وسایل از جمله انتخاب درست و آگاهانه در هنگام خرید، آگاهی از میزان کارایی و بازدهی ، بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی، کاهش انرژی مصرفی، کاهش بار اقتصادی و کاهش آلودگی محیط زیست دارد.
نسخه قابل چاپ