social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

پنجشنبه1401/7/7

11:49:2

286

پنجشنبه 1401/7/7

6118 مورد بازرسی استاندارد از بازار مازندران انجام شد

سرپرست معاونت ارزیابی انطباق استاندارد مازندران گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 6118 مورد بازرسی از بازار عرضه استان تحت عنوان طرح طاها  انجام شده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد مازندران، محسن خالقی عبدالملکی، سرپرست معاونت ارزیابی انطباق استاندارد مازندران در گفتگویی ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: طرح طاها مخفف (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) است که به منظور انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین اجرا می شود .

وی ادامه داد: در این بازرسی ها 57 مورد نمونه کالاهای استاندارد شده سایر نقاط کشور خریداری و برای پایش و کنترل کیفی مجدد به آزمایشگاه های مرجع استاندارد در استان مازندران و دیگر استان ها ارسال شد. 

سرپرست معاونت ارزیابی انطباق استاندارد مازندران تصریح کرد : نمونه هایی که مغایر استاندارد تشخیص داده شود برای واحدهای تولیدکننده آنان مکتوب ارسال و نمره منفی لحاظ می شود .

نسخه قابل چاپ