social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

چهارشنبه1401/7/6

09:30:2

272

واگذاری تدوین استانداردهای ملی با منبع ISO 10576:2022 و ISO 10010:2022 به استان خوزستان در کمیته برنامه ریزی سیستم مدیریت

تدوین دو استاندارد ملی به استان خوزستان واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان ، در پی هماهنگی‌های انجام شده توسط دفتر تدوین استانداردهای ملی سازمان ملی استاندارد ایران، جلسه کمیته برنامه ریزی سیستم مدیریت در روز سه‌شنبه 28 شهریور به صورت مجازی و با حضور مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی، کارشناسان، متخصصان و نمایندگان سازمانها و آزمایشگاه‌های مرتبط و نیز نمایندگان دفتر تدوین اداره کل استاندارد استان برگزار گردید.
در این کمیته 7 موضوع مورد بررسی قرار گرفت که در این میان تدوین دو استاندارد با منبع
 ISO 10576:2022 با عنوان "روش های آماری - رهنمودهای مربوط به ارزیابی انطباق با الزامات مشخص" و  ISO 10010:2022با عنوان "مدیریت کیفیت - راهنمایی برای درک، ارزیابی و بهبود فرهنگ کیفیت سازمانی" به استان خوزستان واگذار شد.

انجام مطالعات و تجزیه و تحلیل‌های آماری در فرایند ارزیابی انطباق یکی از رو‌های موجود در جهت ارائۀ پایه‌ای برای فعالیت‌های بهبود مستمر، نشان دادن کارایی سیستم و ایجاد رضایت مشتری در این چارچوب می‌باشد.
از سوی دیگر عملکرد و موفقیت هر سازمان یا شرکتی می‌تواند به‌طور معناداری تحت تأثیر فرهنگ سازمانی آن قرار گیرد و در بستر همین فرهنگ سازمانی است که فعالیتهای متنوع و متعدد سازمان به منصه عمل میرسد و مدیریت کیفیت  به عنوان یکی از همین فعالیتهای سازمانی همواره مورد توجه است.
نسخه قابل چاپ