social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

شنبه1401/7/2

08:03:3

99

شنبه1401/07/02

آزمون صحت عملکرد 12028 دستگاه سنجش اوزان سبک و سنگین اصناف مازندران در شش ماهه اول1401

رییس اداره اوزان و مقیاس های استاندارد مازندران از آزمون دوره ای 12028 دستگاه سنجش اوزان سبک و سنگین در شش ماه گذشته در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری ازکم فروشی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد مازندران، محمد رضاپور، رییس اداره اوزان و مقیاس های استاندارد مازندران با اشاره به این که استاندارد وسایل سنجش و توزین اجباری است، اظهار داشت: 11766 دستگاه سنجش اوزان سبک و 262 دستگاه سنجش اوزان سنگین از ابتدای سال جاری تاکنون  مورد آزمون قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: براساس این آزمون ها، تمامی ترازوها ، وزنه ها و سایر وسایل سنجش که در داد و ستدهای عمومی به کار برده می شوند توسط مجری طرح آزمون دوره ای سالی یک بار مورد بررسی و آزمایش صحت عملکرد قرار گرفته و در صورت تایید برای این گونه وسایل گواهی صحت عملکرد صادرشده و همچنین بر چسب تصدیق روی وسیله توزین و سنجش الصاق خواهد شد.

رضاپور با اشاره به این که همه واحدهای صنفی ارائه دهنده کالا و خدمات موظف هستند ضمن استفاده از وسایل سنجش استاندارد، از صحت عملکرد وسایل توزین مورد استفاده خود مطمئن شوند گفت: شهروندان به برچسب صحت عملکرد برای اطمینان از کارکرد درست وسایل سنجش که حاوی شماره شناسایی، شماره گواهینامه، تاریخ آزمون، کد بازرس و نام آزمایشگاه آزمون کننده می باشد، توجه کنند.

گفتنی است دارندگان وسایل سنجش باید همکاری لازم را با بازرسان استاندارد به عمل آورند و صاحبان وسایل سنجش موظف به پرداخت هزینه آزمون برابر تعرفه مصوب هستند هم چنین به صاحبان وسایل سنجشی  که نتایج آنها مردود گزارش شده است، فرصت داده می شود تا در مهلت مقرر نسبت به تعمیر و تنظیم وسایل سنجش معیوب توسط تعمیرکاران مجاز، اقدام کنند و پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون آنها مورد قبول واقع شد؛ به چرخه داد و ستد باز گردند .


 
 
 
نسخه قابل چاپ