social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

چهارشنبه1405/3/13

12:43:1

145

امضاء تفاهم‌نامه با محوریت توانمندسازی و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و اجرایی

دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس، شریک راهبردی استاندارد در پیوند علم، پژوهش و استاندارد

دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس، شریک راهبردی استاندارد در پیوند علم، پژوهش و استاندارد


به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان فارس، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل استاندارد و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، آموزشی و زیرساختی برای توسعه فرهنگ استاندارد و توانمندسازی نیروی انسانی منعقد شد
.


علی عزیزی، مدیرکل استاندارد استان فارس، در این مراسم با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی در نظام آموزش عالی کشور تأکید کرد: این دانشگاه در میان دانشگاه‌های کشور، یک دانشگاه شاخص در زمینه ارتباط مؤثر میان دانشجو و صنعت است و با نگاه کاربردی خود، پل مستحکمی بین آموزش‌های نظری و نیازهای واقعی بازار کار ایجاد کرده است. وی این ویژگی را عامل اصلی انتخاب این دانشگاه به عنوان شریکی راهبردی برای نظام استانداردسازی دانست.
مدیرکل استاندارد فارس افزود: بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، مقرر شده است، ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی - توجیهی مشترک توسط طرفین تفاهم‌نامه، دانشجویان و مدرسان دانشگاه با فرآیند تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، اخذ پروانه کارشناسی رسمی استاندارد و ... از طریق کارگاه‌های آموزشی آشنا شوند، همچنین تأسیس آزمایشگاه کالیبراسیون توسط این دانشگاه، مطابق با ضوابط قانونی مربوطه، از دیگر محورهای کلیدی این تفاهم‌نامه است.
در ادامه این مراسم، سید آیت اله رزمجو، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس، با تأکید بر ضرورت عبور از استانداردسازی کالا به استانداردهای رفتاری و شاخص‌های انسانی، خاطرنشان کرد: استاندارد باید در تمامی ابعاد فعالیت‌های انسانی جاری شود و به حوزه‌های شغلی و مدیریتی نیز تسری یابد.
وی افزود: برای تضمین کیفیت عملکرد در مشاغل حساس نظیر آموزش یا مشاغل فنی، تعریف دقیق حداقل صلاحیت‌ها و شایستگی‌های لازم اجتناب‌ناپذیر است و جایگاه‌های مدیریتی نیز باید بر اساس شاخص‌های علمی انتخاب شوند. رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس از آغاز فرآیند تدوین استانداردهای شغلی در این دانشگاه خبر داد و افتتاح دفتر استانداردسازی در دانشگاه را گامی استراتژیک در جهت توسعه همکاری‌های علمی-اجرایی دانست.
علی عزیزی در پایان ضمن استقبال از رویکرد همکاری و همراهی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در موضوع استانداردسازی، ابراز امیدواری کرد که با اجرای دقیق بندهای این تفاهم‌نامه، گام مؤثری در جهت تربیت نیروی انسانی آشنا به استاندارد، افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی و گسترش کمی و کیفی خدمات مرتبط با کارشناسان رسمی استاندارد در استان برداشته شود.

همچنین طرفین بر تشکیل کمیته کارشناسی اجرای تفاهم‌نامه با حضور نمایندگان طرفین در سطح معاونت، رئیس اداره و کارشناس به منظور تشکیل جلسات کارشناسی جهت پیشبرد اهداف و اجرایی شدن بندهای تفاهم نامه تأکید کردند.

کد فارس: 07105

تصاویر

نسخه قابل چاپ