social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اطلاعیه و فراخوان

بيشتر

سه‌شنبه1401/6/8

11:57:0

1310

بستنی - ویژگی ها و روش های آزمون

استاندارد ملی ایران به شماره 2450

برمبنای مصوبات نود و یکمین اجلاس شورای عالی استاندارد مورخ 1373/9/8 پنیر و سایر فرآورده های لبنی (باستثنای تولیدات سنتی) مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشد. استاندارد ملی ایران به شماره 2450 تحت عنوان بستنی - ویژگی ها و روش های آزمون در یک هزار و هفتصد و هفتاد و دومین اجلاسیه کمیته ملی مربوطه مورد تجدید نظرششم قرارگرفته است که مراتب جهت اطلاع عموم و توجه به الزامات قانونی آگهی می گردد.
الزامات قانونی:
لذا کلیه تولید کنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان این فرآورده سه ماه از تاریخ انتشار آگهی در روزنامه رسمی مهلت خواهند داشت تا نسبت به رعایت استاندارد مذکور اقدام لازم را به عمل آورند.
واردات فرآورده های مشمول مقررات استاندارد اجباری پس از انقضای مهلت مقرر برحسب ضرورت و اولویت باید منطبق با استاندارد ملی و یا استانداردها و ضوابط فنی معتبر و مورد قبول سازمان باشد.
صادرات کالاهای صادراتی ایرانی مشمول اجرای استاندارد اجباری منوط به صدورگواهی انطباق بر اساس استاندارد تعیین شده توسط کشور هدف یا استانداردهای بین المللی مورد قبول طرفین و یا مشخصات فنی اظهارشده توسط مراجع قانونی و یا ذیصلاح کشور هدف و یا صدورگواهی انطباق توسط سازمان ملی استاندارد ایران خواهد بود.
کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مرکز به سازمان ملی استاندارد ایران و در استانها به ادارات کل استاندارد مراجعه نمایند.

 
دفترروابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران
نسخه قابل چاپ