social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

دوشنبه1402/3/8

19:34:1

431

نشست هم اندیشی دفتر ارزیابی انطباق صنایع با تولیدکنندگان لوازم خانگی برگزار شد

دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل ونقل و ماشین آلات در راستای  تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برای کاهش تورم و رشد تولید، سلسله جلساتی را با بخش های مختلف تولیدی و صاحبان صنایع پیش بینی کرده است.
در همین راستا، نخستین نشست تخصصی، با تولیدکنندگان لوازم خانگی، انجمن ها و آزمایشگاه های همکار، امروز و در محل این دفتر در کرج برگزار شد.
دکتر مهدی انگورج، مدیر کل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل ونقل و ماشین آلات در این نشست به بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردمی با محوریت رشد تولید کیفی اشاره کرد و گفت: این بسته در سه فصل تسهیل و تسریع در ارزیابی انطباق کالا و خدمات، استاندارد سازی نوین علم پایه و اعتبار بخشی و توسعه فناورانه و هوشمندسازی، تهیه و توسط رییس سازمان ملی استاندارد ایران برای اجرا ابلاغ شده است .
وی افزود: این بسته زنجیره تولید، واردات و صادرات را با محوریت تولید کیفی پوشش می دهد.
گفتنی است، به منظور حمایت از رشد تولید کیفی و احقاق حقوق عامه؛ موضوعات در کارگروه شش گانه با محورهای استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی، انتقال تجارب بومی در استانداردهای بین المللی، راهکارهای افزایش کیفیت قطعات در لوازم خانگی، درجه‌بندی نشان استاندارد، استفاده از تکنولوژی‌های روز و فناوری IOT و بررسی مشکلات موجود در برخی تعرفه های آزمون لوازم خانگی در دستور کار قرار گرفته و مقرر است تا حصول نتایج نهایی پیگیری لازم از سوی این دفتر تخصصی به عمل آید.






نسخه قابل چاپ