social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

دوشنبه1401/6/21

20:23:4

539

حضور نماینده ایران در نخستین نشست کمیته ویژه بررسی ساختار حاکمیتی اسمیک 

دکتر احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نخستین نشست کمیته ویژه بررسی ساختار حاکمیتی، موسسه استاندارد سازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (اسمیک)  به ترکیه سفر کرد. 
به گزارش دفتر تخصصی روابط عمومی و اطلاع رسانی، این نشست به میزبانی کشور ترکیه در محل استقرار این مؤسسه در شهر استانبول امروز آغاز شد و تا فردا 22 شهریور ادامه دارد.
 نشست کمیته ویژه بررسی ساختار حاکمیتی اسمیک با حضور دبیرکل اسمیک و عضویت نمایندگان کشورهای منتخب شامل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، عراق، پاکستان، مراکش، فلسطین، کامرون و عربستان تشکیل و به اعضای‌ این کمیته مأموریت و اختیار داده شده تا برای بررسی ساختار حاکمیتی و مدیریتی فعلی اسمیک و اخذ تصمیمات تخصصی در راستای اصلاح و بهبود این ساختار اقدام نماید.
یادآور می شود  سازمان ملی استاندارد ایران پس از تصویب مجلس شورای اسلامی به منظور ایجاد یکپارچگی و هماهنگی در استانداردها، اندازه شناسی، تایید صلاحیت، تبادل آموزش و انجام همکاری‌های فنی با سایر اعضای این موسسه بین المللی و با هدف تسهیل تجارت در منطقه و مشارکت منسجم با کشورهای اسلامی برای دستیابی به بازارهای جهانی، رسماً از سال ۱۳۹۴ عضو سمیک است.


نسخه قابل چاپ