social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

يكشنبه1401/6/20

14:14:2

401

دکتر ساده در نشست با مدیران کل استاندارد استانها :

سیاست های تحولی دولت مردمی نقشه راه مدیران و کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران است

نخستین نشست هم‌اندیشی معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با مدیران کل استاندارد استان‌ها در سالن توسعه سازمان ملی استاندارد ایران به صورت مجازی برگزار شد.
دکتر احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت در ابتدا با اشاره به ماموریت ها و تکالیف قانونی این سازمان گفت: هرکسی که در زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در پرتو ولایت در حال زندگی است باید از نعمت کالا و خدمات باکیفیت، امنیت، ایمنی و سلامت بهره‌مند باشند.
معاون ارزیابی کیفیت با بیان اینکه  باید قدر فرصت خدمتگزاری بی‌منت به مردم را بدانیم به سند بیانیه ارزش‌ها، مأموریت و چشم‌انداز سازمان ملی استاندارد ایران اشاره کرد و گفت : ارزش های 28 گانه این سند که  مبتنی بر روحیه انقلابی و جهادی و سیاست تحولی دولت مردمی تدوین‌شده است، می تواند نقشه راهی برای همه مدیران و کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران باشد.
دکتر ساده باتاکید بر ارایه خدمت به مردم براساس ارزش های این سند اعلام کرد:  مدیران ستادی و ادارات کل بر اساس ارزش‌های این سند باید نسبت به ارائه خدمت به مردم اقدام نموده و بر همین اساس نیز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به برنامه ابلاغی بازرسی خدمات که منبعث از سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و نگاه تحولی رئیس محترم سازمان ملی استاندارد ایران و ماده 17 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد است، اظهار داشت: سازمان موظف است نسبت به ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل، وارداتی و نیز خدماتی که ازلحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت است با همکاری نهادهای ارزیابی انطباق تأیید صلاحیت ‌شده اقدام و نتایج حاصل را برای اطلاع عموم و مراجع ذی‌ربط اعلام نماید.
معاون سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه خواستار نظارت قوی، مؤثر بر عملکرد شرکت‌های بازرسی و برخورد قاطع با تخلفات احتمالی شد و نظارت‌های بیرونی و ستادی بر این امر توام با اصلاح آئین‌نامه تائید صلاحیت شرکت‌های بازرسی کننده و ضوابط بازرسی کالا و راه اندازی سامانه جامع شرکت‌های بازرسی را از ابزارهای این امر برشمرد. معاونت ارزیابی کیفیت برنامه ریزی لازم جهت  نظارت عالیه بر این امور را دارد.
دکتر ساده با اشاره به طرح تسریع در ترخیص کالای اساسی از مدیران کل استاندارد استان‌ها خواست تا سیاست تسریع و ترخیص کالا به جدیت و با دقت مورد پیگیری و رصد قراردهند.
معاون ارزیابی کیفیت در ادامه به تشریح و تبیین برنامه‌های معاونت ارزیابی کیفیت ازجمله جایزه ملی کیفیت ایران، نرخ سنجش کیفیت کالا و خدمات، استانداردسازی خدمات دولتی و عمومی و ارزیابی انطباق محصولات دانش‌بنیان پرداخت.
در ادامه جلسه مدیران کل استاندارد استان‌ها با عرض تشکر و تقدیر از معاونت ارزیابی کیفیت در خصوص تشکیل این جلسه و فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه برنامه‌های معاونت ارزیابی کیفیت به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند.

 

تصاویر

نسخه قابل چاپ