جلسه هماندیشی و تعامل با صنعت با حضور محمودرضا طاهری، معاون ارزیابی کیفیت و عیسی باقرزاده همایی و مدیرکل دفتر ارزیابی کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد ایران و علی عزیزی مدیرکل استاندارد استان فارس در محل سالن جلسات نمایشگاه بین المللی فارس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس،در این نشست، جمعی از تولیدکنندگان و اعضای انجمن صنفی کارفرمایی صنایع غذایی استان فارس حضور داشتند و به بیان دیدگاهها، دغدغهها و پیشنهادهای خود در زمینه بهبود فرآیندهای استانداردسازی، تسهیل صادرات و ارتقای کیفیت محصولات پرداختند.
محمودرضا طاهری، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در سخنان خود با تأکید بر نقش استاندارد در افزایش اعتماد عمومی و رقابتپذیری محصولات ایرانی در بازارهای بینالمللی گفت: هدف سازمان ملی استاندارد، توسعه تعامل با صنعت و حمایت از تولیدکنندگان در مسیر ارتقای کیفیت است. نگاه ما، نگاه همراهی و همافزایی با فعالان اقتصادی است تا بتوانیم با کاهش موانع اجرایی و بهبود فرایندها، مسیر توسعه صنعتی کشور را هموار کنیم.
همچنین عیسی باقرزاده همایی با اشاره به اهمیت رعایت الزامات فنی و استاندارد در صادرات محصولات غذایی، اظهار داشت:
دفتر ارزیابی کالاهای صادراتی و وارداتی آمادگی دارد با همکاری نزدیک با تولیدکنندگان، زمینه تسریع در صدور مجوزها و افزایش سهم صادراتی صنایع غذایی را فراهم کند.
در بخش دیگری از این نشست، تولیدکنندگان صنایع غذایی فارس به بیان مسائل خود در حوزه استانداردهای ملی، آزمونهای تخصصی، تعرفههای ارزیابی و چالشهای صادرات پرداختند و خواستار افزایش تعامل مستقیم با نهادهای تصمیمگیر شدند.