social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1401/12/23

17:59:3

1003

مراسم افتتاحیه اجلاس بین المللی استاندارد در مالزی + فیلم

روسای سازمان های استاندارد ۲۲ کشور منطقه آسیا- اقیانوسیه، با هدف ترسیم خط مشی عمومی و حمایت از ایزو با مشارکت در حوزه فناوری‌های نوین و تدوین راهبرد استاندارد ملی در کوالالامپور گرد هم آمدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کوالالامپور، اجلاس جهانی سازمان‌های ملی استاندارد منطقه آسیا - اقیانوسیه در مالزی آغاز به کار کرد.  
سرجیو موجیکا، دبیرکل سازمان بین المللی استانداردسازی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: کشور‌های عضو این سازمان در منطقه آسیا - اقیانوسیه با حضور در این اجلاس جهانی سه روزه برای رفع چالش‌های پیش رو با ارائه راهکار‌های مفید درباره استانداردسازی روشن و واحد به منظور تسهیل روابط تجاری و اقتصادی با هم توافق می‌کنند.



دکتر اسلام پناه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در کوالالامپور: مهمترین هدف ما در این اجلاس تسهیل و توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی است
هیات اعزامی از سازمان ملی استاندارد ایران  نیز با توجه به نقش و گستره فعالیت کشورمان در تجارت فرامرزی به منظور شفاف سازی و تقویت همکاری‌ها با اعضاء و نمایندگان کشور‌های منطقه آسیا- پاسفیک در اجلاس جهانی استاندارد در کوالالامپور مالزی حضور یافته اند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر برگشت برخی کالا‌های صادراتی ایران، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف حضور هیات سازمان ملی استاندارد ایران در این اجلاس بین المللی، شفاف سازی و تقویت همکاری‌ها با کشور‌های عضو، البته با مشارکت و همکاری موثر شرکت‌های خصوصی ایران در عملیات اقتصادی و بازرگانی بویژه دستگاه‌های اجرائی کشور به عنوان بانی اصلی صادرات است.
دکتر مهدی اسلام پناه همچنین درباره دعوت از دبیرکل سازمان بین المللی استانداردسازی برای برگزاری اجلاس سال آینده این سازمان در ایران خبرداد.
وی رفع موانع تجاری، به روز رسانی تفاهم نامه‌های استاندارد سازی با هدف تسهیل و توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی از مهمترین محور‌های برگزاری این اجلاس جهانی در مالزی برشمرد.

این اجلاس بین‌المللی تا پنج شنبه ۲۵ اسفند ادامه دارد.

نسخه قابل چاپ