social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1401/9/9

08:32:2

1329

دکتر اسلام پناه تاکید کرد:

ضروریات جامعه و مطالبه عمومی در اولویت برنامه‌های نظارتی قرار گیرد

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع مدیران معاونت نظارت بر اجرای استاندارد به برگزاری دومین جلسه شورای عالی استاندارد در فاصله زمانی ۹ ماه اشاره کرد و گفت: حضور ارزشمند رییس دولت مردمی سیزدهم در هر دو جلسه بیانگر توجه دولت به موضوع استاندارد و ارج نهادن به رضایت مردم است.
نشست هم اندیشی معاون، مدیران کل، معاونان و روسای ادارات معاونت نظارت بر اجرای استاندارد با رییس سازمان ملی استاندارد ایران، عصر سه‌شنبه در سالن شهید برزگر سازمان ملی استاندارد در کرج برگزار شد.
دکتر مهدی اسلام پناه، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست، اولویت بندی برنامه‌های نظارتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نگاه متفاوت دولت سیزدهم در مقایسه با دولت‌های قبل به موضوع استاندارد، تکالیف و مسئولیت های این سازمان را در دوره تحولی دوچندان میکند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان اینکه ۱۳ مصوبه در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای عالی استاندارد به تصویب رسید، تاکید کرد: برای اجرای مصوبات در کوتاه ترین زمان اهتمام ورزید.
معاون رییس جمهور، با اشاره به قلمرو وسیع ماموریت ها در سازمان ملی استاندارد ایران اظهارداشت: اجرای ماموریت ها و تکالیف با اولویت ضروریات و نیاز جامعه هدف‌گذاری شود. 
دکتر اسلام پناه، ورود این سازمان را به موضوع خودرو، نمونه ای از توجه به مطالبه مردم دانست که منجر به حذف خودروهای بی کیفیت شد. 
دکتر اسلام پناه، به روز رسانی و توسعه استانداردهای خودرو و قطعات را مورد تاکید قرار داد و افزود: استانداردهای خودرو علاوه بر رشد کیفی به لحاظ کمی نیز باید ارتقاء یابد تا رضایت نسبی جامعه در این بخش حاصل شود. 
دبیر شورای عالی استاندارد با اشاره به تکلیف رییس جمهور درمورد نظارت بر کیفیت کالا و خدمات تولید داخل، اعلام کرد: برای تسریع در اجرای تکالیف مطرح شده از سوی رییس دولت، ستادی برای پیگیری این مهم و دیگر موارد از جمله کم فروشی تشکیل شود.
دکتر اسلام پناه، استانداردسازی در حوزه نساجی را ضروری دانست و تصریح کرد: کالای خواب، انواع پوشاک به ویژه لباس بچگانه، لباس زیر، کیف و کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی که اثر مستقیم در سلامت افراد دارد، نیازمند استانداردسازی است. 
وی استانداردسازی در بخش لوازم خانگی، اسباب بازی ها و لوازم التحریر را از دیگر برنامه‌های اولویت دار این سازمان معرفی کرد.
معاون رییس جمهور در این نشست ، درجه بندی نشان استاندارد را از اهداف تبیین شده برشمرد و افزود: نشان استاندارد نباید بر روی همه محصولات یکسان درج شود، بلکه با توجه به کیفیت محصول باید این نشان متفاوت باشد.
دکتر اسلام پناه دقت در فرآیند بازرسی و انجام آزمایش های را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: لازم است آزمایشگاه های همکار با توجه به تجهیزات و امکانات موجود رتبه بندی شوند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، به اهمیت و حساسیت کار در معاونت نظارت بر اجرای استاندارد اشاره کرد و گفت: در فرآیند نظارتی، بدون هیچگونه تسامحی با هرگونه تخلف، برخورد قاطع داشته باشید. 
دکتر محمد رضا درگاهی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد در ابتدای این نشست ، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های نظارتی به بیان اهداف، برنامه ها و رویکردهای این معاونت تا پایان سال پرداخت. 
در این نشست مدیران کل، معاونان و روسای ادارات در معاونت نظارت بر اجرای استاندارد، دیدگاه ها و نظرات پیشنهادی خود را در راستای توسعه و ارتقای ماموریت های نظارتی با رییس سازمان ملی استاندارد ایران درمیان گذاشتند.
برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.
نسخه قابل چاپ